דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שאלתם? – אני עונה… – 47

שאלתם? – אני עונה… – 47

laitman_2011-05-05_2829_us-70.jpg

שאלה מהבלוג באנגלית: אתה אומר שחכמת הקבלה היא מדע שניתן להוכחה, ושחכמים שהשיגו את העולמות העליונים, כתבו את ספריהם על בסיס ניסיונם האישי ולא מתוך הרגשות אבסטרקטיות. היכן ההוכחות של השגותיהם? אם פשוט אאמין לדבריהם, לא אפול לאמונה עיוורת?

תשובתי: רק אם תתעלה בעצמך, כמוהם, אתה תיווכח בצדקתם. אך גם קודם, בכך שאתה רק מתחיל ללמוד על היחס שלהם למציאות, אתה רואה עד כמה הם מדענים ולא מיסטיקאים.

שאלה מהבלוג באנגלית: האם אנחנו צריכים לבחון את המציאות החיצונית כרצון לא מתוקן? האם הרוחניות זה כשאני כבר לא תופס את הרצונות האלה כחיצוניים, אלא מרגיש ומתייחס אליהם כאל עצמיים שלי?

תשובתי: כל מה שבתוכנו ומחוץ לנו, זה אנחנו. רק שבתוכנו זה בהמיות, ומחוץ לנו זה הרוחניות שלנו.

שאלה מהבלוג באנגלית: כיצד ניתן לעזור לחבר שיכול לראות את הנזק הגדול של האגואיזם ואת כוחו ההרסני בעולם? נגיד, שהוא כבר מבין מהו שורש הבעיה, הוא מתחיל לפקח על פעולותיו ומשתדל לא להיות אגואיסט. אך במידת התרחקות מהאגואיזם, הוא אינו רואה את אותם השינויים בעולם שלהם ציפה. המציאות הסובבת אינה הופכת לטובה יותר. איך אפשר לעזור למי שהחל לנוע בכיוון הנכון, אך אחר כך שוב נפל למטה?

תשובתי: העבודה שלנו היא בתוכנו, בתיקון עצמנו. אם תיקנתי את עצמי במשהו, אז במידה הזאת אני רואה את העולם כמתוקן. ראה מאמרו של בעל הסולם "הסתר וגילוי של ה' יתברך".

ידיעות קודמות בנושא:
לסמוך על העליון
שכבות הרצון שלי
את מי לתקן – את עצמי או את העולם?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest