דף הבית / חינוך, ילדים / שאלות של ילדים, ושהמבוגרים יקנאו, חלק 2

שאלות של ילדים, ושהמבוגרים יקנאו, חלק 2

detsky-vopros_buffalo_02_w-70.jpg

מתוך שיעור הילדים בקונגרס הקבלה הצפון אמריקאי, באפלו – ארה"ב.

שאלה: כשאתה מעביר שיעורים, אני לא מבין אותם. כיצד להרגיש אותם בתוך הלב?

תשובתי: אני אגלה לך סוד: אף אחד לא מבין אותם. ובכל זאת מקשיבים. שומעים ולא מבינים, ועוד פעם מקשיבים ושוב לא מבינים, וכך עוד ועוד. אבל בהדרגה מתפתח באדם השכל, מתגלה רגש – והוא מתחיל להבין, להרגיש.

גם תינוקות אינם מבינים דבר בהתחלה. אבל הם גדלים כל יום, מתחילים ללכת, לדבר, ואז פתאום אתה רואה – שהם הופכים להיות כמוך, ואפילו מפותחים ממך. האדם אף פעם לא מבין היום, את מה שהוא ידע מחר. הוא חי, גדל, מקשיב – ואז בהדרגה מתפתחת בליבו האפשרות להרגיש ולהבין יותר, מתגלים בלבו מגוון רגשות, ובראש – המון רעיונות. וכך העולם שלו הופך ליותר ויותר גדול.

אבל לעולם שלנו יש גבול, ואנחנו רוצים לצאת ממנו, לפרוץ אותו. בעמדנו על הסף, אנחנו מנסים לברוח מה"בועה" שלנו. אבל כדי להשתחרר, צריך לשמוע הרבה ולהשתדל להרגיש, צריך לאגור לחץ פנימי גדול, המכוון למחסום בלתי נראה. פעם אחר פעם אנחנו לוחצים על המחסום עד שהוא יישבר. ואז אנחנו נפרוץ סוף סוף, לעולם חיצוני וגדול!

הערה קטנה למבוגרים: גם החיים שלנו בעולם הזה מתחילים מחדירת הזרע הגברי לתוך רחם האישה, חדירה של רצון להשפיע קטן, לתוך מרחב של תכונת הקבלה – ובו מתחילים להתפתח חיים. אבל היום אנחנו חייבים לצאת מה"בועה" הזאת, שהתנפחה בזמן ההתפתחות שלנו. הגיע הזמן לפרוץ לעולם החיצוני.

ידיעות קודמות בנושא:
שאלות של ילדים, ושהמבוגרים יקנאו, חלק 1

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest