דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שאו שערי לב עבור מלך הכבוד

שאו שערי לב עבור מלך הכבוד

ספר תהלים, מזמור כ"ד: 

"לדוד מזמור, ליהוה הארץ ומלואה, תבל וישבי בה: כי הוא על ימים יסדה, ועל נהרות יכוננה: מי יעלה בהר יהוה, ומי יקום במקום קדשו: 

נקי כפים ובר לבב, אשר לא נשא לשוא נפשי, ולא נשבע למרמה: ישא ברכה מאת יהוה, וצדקה מאלהי ישעו: זה דור דרשיו, מבקשי פניך יעקב סלה:

שאו שערים ראשיכם והנשאו פתחי עולם, ויבוא מלך הכבוד: מי זה מלך הכבוד, יהוה עזוז וגבור יהוה גבור מלחמה: שאו שערים ראשיכם ושאו פתחי עולם, ויבא מלך הכבוד: מי הוא זה מלך הכבוד, יהוה צבאות הוא מלך הכבוד סלה."

נשתדל לתאר, איזה גילוי האדם צריך להשיג כדי לדבר בצורה כזאת. "ליהוה הארץ ומלואה, תבל וישבי בה", כלומר הוא מגלה, שזאת היא השליטה העליונה.

"מי יעלה בהר יהוה", הוא בעצמו עלה לשם, הגיע לדרגה של השתוות לבורא, ועכשיו "ומי יקום במקום קדשו". הוא יכול היה לעשות זאת על ידי "נקי כפים", כל הדרגות של "אור החסדים", ו"ובר לבב", כלומר הוא כבר עובד עם הרצון לקבל בעל מנת להשפיע, שזה נקרא "אור החכמה".

ועל כל הרע שהתגלה הוא כבר עשה תיקון, תשובה: "אשר לא נשא לשוא נפשי, ולא נשבע למרמה". כל זה בזכות כוח שקיבל מלמעלה ולא בכוחות עצמו, "ישא ברכה מאת יהוה, וצדקה מאלהי ישעו".

ואז "שאו שערים", זה שערי לב. כל רצון של אדם שגדל עד "מלכות דאין סוף" והפך כולו בעל מנת להשפיע, אז הוא יכול לקרוא לבורא "מלך הכבוד". והמילה "סלה" מסמלת, שאנחנו כבר נוגעים ב"מלכות" עצמה, כלומר נוגעים במידת האמת.

אי אפשר לעבוד עם מידת האמת אלא רק עם מידות אחרות: שלום, צדק, חסד. אבל איפה שדוד המלך משתמש במילה "סלה", שם הוא כבר נוגע במידת האמת.

מתוך ההכנה לשיעור, 18.04.2014

ידיעות קודמות בנושא:
מאין יבוא עזרי?
"תוציא מצרה נפשי"
תנאֵי ההתאמה למדרגה העליונה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest