דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שָם, היכן שאנחנו נפגשים עם הבורא

שָם, היכן שאנחנו נפגשים עם הבורא

laitman_2009-11-19_9481-70.jpg

כל עוד איננו מבררים את הרצון לקבל שלנו, איננו מגלים בתוכו מערכת שלמה של קשרים והמרכיבים של התכונות שלו, הוא נראה לנו כסתם רצון שלא מהווה בעצמו משהו מיוחד. אך כשמתחילה להתגלות העמקות שלו, אנחנו רואים עד כמה המערכת הזאת מורכבת.

כך בפיזיקה הקוונטית המדענים חודרים יותר ויותר עמוק לתוך החומר, ובכל פעם מגלים עולם שלם בתוך חלקיקים אלמנטאריים יותר ויותר קטנים, שמקודם נחשבו לבלתי ניתנים לחלוקה. כך אנחנו חודרים יותר ויותר עמוק לתוך הרצון לקבל. אך מה אנחנו רואים בו? – אנחנו רואים כיצד האור העליון שברא את הרצון לקבל, השפיע עליו ויצר בו ד' בחינות דאור ישר. ובד' הבחינות האלה, מאחר והאור נכנס לתוך הרצון לקבל, הוא בונה בתוכו את המבנה הפנימי שלו.

ברצון לקבל בפני עצמו אין שום דבר חוץ מהרצון עצמו. אך האור יוצר בו הבדלים לפי חמשת דרגות העביות של הרצון (שורש, א', ב', ג', ד'), ספירות, עולמות, פרצופים, קווים, כמות אין סופית של סוגי קשר וצורות שכל אחת מהן היא בעלת ייחודיות האופיינית לה. כמות אין סופית של הבדלים, וכולם מגיעים מהאור.

לכן, ככל שאנחנו מגלים יותר את הרצון לקבל, כך אנחנו מגלים יותר את האור, את הבורא, את הטבע שלו. אך אנחנו מגלים אותו מתוך החומר, מהרצון לקבל, וזה נקרא "צורה המלובשת בחומר". איננו מגלים את הבורא עצמו, אלא את הפעולות שהוא ביצע בחומר, ומהן משׂיגים אותו, כמו שנאמר: "ממעשיך הכרנוך". אנחנו חודרים לתוך החומר עצמו. הבורא הכניס את עצמו לתוך החומר, ואנחנו מגלים את עצמנו הנמצאים באותו החומר, ושָם נפגשים עם הבורא. לכן עצמותו נשאר בלתי מושג.

מתוך שיעור על הקדמת ספר הזוהר, 02.01.2011

ידיעות קודמות בנושא:
נגזרת במרחב הנשמה…
כל החיים בתוך הרצון
הנברא של הפָסָל הגדול

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest