דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / רשת הביטחון עבור הלוליין

רשת הביטחון עבור הלוליין

laitman_2008-11-28_2468_wp.jpg

כל 400 שנות הגלות ניתנו כדי שנצעק ונגיע לתפילה אמיתית. וכשאתה לבסוף צועק "הצילו!" אז אתה יוצא מהגלות. ולכן, כל נקודת המאבק בין ה"קליפה" ל"קדושה" מתנהלת סביב שאלה אחת: "מי הוא השולט?", האם האדם שבאדם או הבורא שבאדם?

וזו הנקודה האמצעית הניטראלית, שנקראת "שליש אמצעי דתפארת", "קליפת נוגה". בחצי העליון שולט הבורא, "אין עוד מלבדו", ולמטה שולט "פרעה" או אני בעצמי.

וכאן בנקודת החופש הניטראלית הזאת אנחנו צריכים לברר הרבה אבחנות, כי פרעה כל הזמן גודל יותר ויותר ומוחק את כל שליטת הבורא. וזה לאחר שכבר עיצבת את הבורא שישלוט וכל כולי נמצא בשליטת העליון שעושה הכול. אבל לרגע אחד אני תיארתי לעצמי בדמיון שלי את כל התמונה הזאת.

למרות שזה לא פשוט ואני כל הזמן מתבלבל מיהו הבורא, מי השולט, ואיפה כאן המקום שלי ושל האחרים. קשה מאוד להחזיק כאן באיזון, כאילו שעומד על רגל אחת על מקל חד כמו לוליין בקרקס וכל הזמן מנסה למצוא איזון ומשתדל לא ליפול.

וכאן אני זקוק לעזרתו של הבורא, שייתן לי את כוח ההשפעה, שיעזור לי לא להיות תלוי ברצון לקבל שלי. אחרת אני כל הזמן אצטרך לייצב בתוכי את תמונת המציאות, שזה בלתי אפשרי, וכל הזמן לחפש איזון כמו לוליין, כדי לא ליפול. רק כוח ההשפעה יכול לספק לי כזאת רשת ביטחון ואיזון.

בצורה כזאת, במדרגה התחתונה ביותר, מתגלה נקודת החופש שלנו, "קליפת נוגה", "שליש אמצעי דתפארת", שמחייבת אותנו לענות על השאלה מי ישלוט, ו"מי ה' אשר שאשמע בקולו".

מתוך שיעור על מאמרו של רב"ש, 25.04.2012

ידיעות קודמות בנושא:
למה כל כך קשה לבקש?
מסיכה, אני לא מכיר אותך!
בין הבורא לפרעה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest