רק ההכנה נחשבת

חשוב מאוד באיזה אופן אנחנו נכנסים לשינה בערב, ועוד יותר חשוב איך אנחנו מתעוררים בבוקר, איך אנחנו רגילים לקום בבוקר. אפילו את אותו הזמן הקצר של הערנות שנותר עד לשיעור הבוקר, חייבים לנצל בצורה היעילה ביותר כדי לעורר את הלב. וזה מתרחש על ידי נטייה אחת לכולם, נושא אחד, שיר אחד, שעוזר לכולנו יחד להשתוקק למרכז אחד.

הכנה כזאת היא הכרחית לשיעור, כדי שכולם יגיעו אליו לחלוטין מוכנים, כאיש אחד.

המוכנות לשיעור נבדקת על ידי הרצון שלך, על ידי ההשתוקקות להשיג משהו חדש גם ברגש וגם בשכל. אדם חייב להסכים במסירות הנפש להשיג את תכונת ההשפעה, כלומר, להיות מוכן לאבד את כל ההצלחה שיש בלקבל, למען ההרגשה של מה זה להיות המשפיע. הוא צריך קצת "לחמם" את עצמו ולהרגיש את ההבדל בין המצב המצוי למצב הרצוי, לחדד את התפיסה שלו, את הנכונות לתפוס את האבחנות בדקויות הכי עמוקות.

חשוב מאוד להכין את עצמך בצורה כזאת לפני השיעור, אחרת אתה תקשיב ולא תשמע דבר, כאילו שאתה רק מתחיל להתעורר. וזה הפסד גדול. אדם שאינו מוכן, כאילו שלא היה נוכח בשיעור.

רק ההכנה נחשבת לנו מלמעלה, כי דווקא בה אנחנו נותנים את היגיעה שלנו. אבל אם אני יושב ומתעורר על ידי השיעור עצמו, אז זה כבר לא מגיע על ידי היגיעה שלי, אלא על ידי הסביבה. זה כבר לא נחשב להשקעה, ולכן עדיף לי לעשות זאת בעצמי.

מתוך ההכנה לשיעור, 23.05.2012

ידיעות קודמות בנושא:
להתכונן מהערב לעמוד השחר
העיקר היא ההכנה
הכנה – ערבות ללימוד מוצלח

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest