דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / רק הגישה אינה משתנה

רק הגישה אינה משתנה

שאלה: איזה עיקרון בסיסי הילדים שלנו צריכים לקלוט?

תשובתי: הילדים צריכים להבין שבאדם ובעולם הכול תמיד משתנה, ורק הגישה אינה משתנה: אין שום כוח אחר שבעזרתו האדם מסוגל להתקדם בחיים שלו, מלבד הכוח שהוא מקבל מהסביבה.

לא האגו שלו, לא השפעת אמצעי התקשורת והעיתונות, לא השפעת הסביבה הזרה החיצונית, אלא רק קבוצת האנשים שנותנת לו את סולם הערכים, את ההכרה בחשיבות הבורא, היא זו שנותנת לו את הכוחות להתקדמות.

הרי כדי להשיג את הבורא, את תכונת ההשפעה, האדם חייב תמיד ללכת באמונה למעלה מהדעת, ולקבל מהסביבה שלו את הרצון, את ההשתוקקות, את ההכרה בחשיבות המטרה הזאת, את הרגשת הדאגה להשגתה.

למעשה, האדם כל הזמן מקבל את הצורה של הסביבה שלו. הוא סופג ממנה את מערכת הערכים שלה, את הדימוי שלה אודות העתיד, את המהות שלה. במילים אחרות, הוא נכלל בכלי (ברצון) החיצוני, רוכש את תכונת האהבה, מגיע לאיחוד של כל הנשמות, למלכות של עולם האצילות.

רק בזכות ההתכללות הנכונה בסביבה, האדם מסוגל להגיע אל הבורא. הרי הבורא בחר באנשים האלה וחיבר ביניהם. אותו החיבור הפנימי שקיים ביניהם הוא המלכות של עולם האצילות, השכינה, המקום שבו האדם מוצא מייד את הבורא.

לכן, הדור החדש, הילדים שלנו, חייבים להפנים שדווקא כך אנחנו מתקדמים. זוהי הדרך שלנו. אין ירידות, ישנן רק עליות. אין שום בלבול, אלא כל מה שמתרחש נחוץ לצורך הבירורים החדשים.

מתוך שיחה על חינוך, 18.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
עלינו להיות "אור לגויים"
חינוך האדם העתידי
כשהטבע אינו שולט

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest