דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / רצינו כמה שיותר טוב, ויצא…

רצינו כמה שיותר טוב, ויצא…

הבעיות של היום נובעות מהיחס שלנו. אין כל ספק, שאנחנו בונים בצורה נכונה את המערכות של הקהילה האנושית, אך אין כל ספק שאנחנו משתמשים בהן בצורה לא נכונה. והסיבה לכך, היא היחס הלא נכון שלנו זה כלפי זה.

לכאורה, יצרנו מערכות כאלה טובות ונחוצות לכולם: מערכת בריאות, מערכת חינוך, ביטוח לאומי וכולי. אולם התוצאות הן עגומות. למשל, ככל שאנחנו צורכים יותר תרופות, כך זה טוב יותר למערכת הבריאות ולתעשיית התרופות. הרווח גדל, קופת המדינה מקבלת יותר מהמיסים. "אנחנו מאחלים לך, שתהיה יותר חולה".

אותו הדבר קורה גם בתעשיית המזון: ככל שאנחנו נאכל יותר, כך זה מועיל לה יותר. השפע במזון לא בריא שוב מוביל אותנו למחלות. "אז תהיה אכלן וזללן, תקנה כמה שיותר מצרכי מזון, ובזה תעזור לכלכלה".

המערכות הן טובות, אולם השימוש בהן הוא לרעת האדם. הבנקים, עקרונית, צריכים להזרים "דם" בכל המערכת, אך במקום זה, הם "מוצצים את הדם" מהמערכת. התעשייה הצבאית מספקת מקומות עבודה והתפתחות מדעית וטכנולוגית, אבל כל זה מיושם לחימוש המדינות, שבסופו של דבר, יצטרכו לעשות בזה שימוש. ולכן התוצאה היא עימותים ומלחמות בלתי פוסקות.

לכן יוצא, שאנחנו בנינו דברים הכרחיים, מערכות ומנגנונים נכונים, אולם השימוש בהם הוא יותר ויותר הרסני. נוצרים מעגלים שלמעשה מעוניינים בכך שהאדם יסבול, יהיה חולה, יחיה חיים מסכנים ואומללים. המערכת עצמה כביכול מחייבת שכך זה יהיה.

הכלכלנים מפחידים אותנו: "צריך להגדיל את הביקוש ואת הצריכה, אחרת הכול ייעצר!". אבל האדם כבר לא רוצה להמשיך במרוץ הזה, בתוכו הוא התייאש מהחיים האלה ולא מוצא שום טעם בקניות, אפילו שיש לו כסף.

הרצון לקבל שלנו קיבל שדרוג ועבר לדרגה הבאה, והדשא של השכן כבר לא נראה לנו ירוק יותר. הרצון השתנה, אולי עוד לא אצל כולם, אבל התהליך ממשיך. האופנה, הפיתויים, התמריצים, הפיתיונות, כל זה הולך וחולף.

אז מה הלאה? האם העולם באמת ייעצר וייגמר? לא. פשוט הקפיטאליזם מסתיים, הוא כבר לא עובד יותר, ובשנים הקרובות אנחנו נראה את זה. מדובר על תהליך טבעי בלתי נמנע.

שאלה: איך זה יכול להיות: המערכת נבנתה בצורה נכונה, אבל אנחנו משתמשים בה בצורה לא נכונה?

תשובתי: כתוב: "אשר עשה האלקים את האדם ישר והמה בקשו חשבונות רבים". (קהלת ז, כט). היושר הופך לבלבול ופיזור לכל הכיוונים. אבל וודאי, שגם זה כלול בתוכנית הטבע, כדי שאנחנו נגיע להכרת הרע ובעצמנו "ניישר" את עצמנו.

מתוך שיעור על "מאמר לסיום הזוהר", 07.02.2013

ידיעות קודמות בנושא:
איינשטיין אפילו לא חלם על זה
סוג חדש של אגואיזם
להבין את חוקי הטבע

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest