רצון שמקרין אור

כנס חיבור. שיעור מס' 2.

כאשר אנחנו מסתכלים על החיים שלנו בעולם הזה, נדמה לנו שאנחנו כביכול נאלצים לבזבז הרבה שעות על כאלה עיסוקים שאין בהם שום צורך. החיים מסודרים בצורה כזו "לא חסכונית": כך וכך שעות הולכות על שינה, על אוכל, על עבודה, על משפחה. לאדם נשארים אחרי כל זה כמה "פירורים" של זמן.

ישנם כאלה שעושים כזה חשבון ומגלים, שמכל החיים נשארו להם רגעים ספורים בעלי ערך, וכאילו לא מובן בשביל מה אז לחיות.

אבל מצד שני, אנחנו מבינים, שכל החיים הגשמיים בנויים בהתאמה לשורשים רוחניים. בעולם שלנו אין שום דבר שהוא לא תוצאה מהעולם העליון. כל הענפים הגשמיים יוצאים משורשים רוחניים עליונים.

אפילו עיסוקים פשוטים בעולם שלנו, כמו שינה, עבודה, אוכל, שנראים כבזבוז זמן לריק, יש להם צורה בעולם העליון. ככל הנראה, העולם שלנו בנוי ומסודר בצורה נכונה, עד כמה שהוא נראה לנו חסר היגיון. קודם כל, צריך לקבל את זה כהנחה, ואחר כך נראה.

החיים שלנו נראים לנו פעם יותר מדי קצרים, פעם יותר מדי ארוכים, מבולבלים, שאין להם שום תכלית. אבל ככל הנראה, הם בכל זאת מסודרים בצורה אופטימלית כדי להשיג את המטרה העליונה. ואם זה כך, אז חייבים לשאול, היכן אותה הסיבה הסודית, אותו הפריט הנכון, שאליו אנחנו צריכים להשתוקק? מה בדיוק לבחור מכל החיים הללו ולהתעמק בבירורים?

כי אפילו באותן השעות, כאשר אנחנו נמצאים בעבודה רוחנית, לומדים, אנחנו לא תמיד מסוגלים להתרכז בצורה נכונה. אז מה להבליט כדבר החשוב וההכרחי ביותר? מה לעשות בפרק הזמן של החיים האלה, כדי להספיק להצליח בהם ולנצל בצורה נכונה את הסיכוי שניתן לנו?

וכאן אנחנו מגיעים לנקודה החשובה ביותר שבה מרוכזת כל העבודה שלנו, כל המאמצים. זהו המקום שרק עליו צריך להסתכל ואליו להשתוקק – גילוי הבורא. רק על המקום הזה צריך לכוון את כל המאמצים שלנו, בזה שמשתדלים להתקרב באופן מרבי, עד שניגע בו, עד שנבנה אותו.

כי הרי כתוב, שאנחנו בעצמנו יוצרים את הבורא. אנחנו צריכים לבנות כלי, רצון מאוחד, שמורכב מהרבה רצונות שונים הזרים זה לזה. העוצמה שלו נקבעת בניגודיות ובחיבור של כל המרכיבים שלו, שיהיו כאלה, כדי לגלות לנו את תכונת ההשפעה שנמצאת למעלה מתכונת הקבלה.

כך אנחנו מגלים את הבורא, רק מתוך הניגודיות וההופכיות של שתי התכונות האלה, אחד נגד השני. כמו שנאמר: "על כל פשעים תכסה אהבה", שבנויה מעל השנאה.

מכאן רואים, שהדבר העיקרי זה, לבנות את המקום המשותף הזה עבורנו שמורכב מהרצונות שלנו. לכן כל אחד חייב לברר: "על איזה רצון מדובר? מה הוא צריך לעשות? איך לייצב ולבנות בתוכי את הרצוי הדרוש, איך לכוון אותו: לאיזה כיוון ועל איזו פעולה? מה צריך להרגיש בתוכו? איך לארגן את הרצון הזה?".

ומה שמעניין הוא, שבאף אחד מאיתנו אין כזה רצון שיהיה מתאים לגילוי הבורא! אם הוא היה נוכח בנו, אז היינו צריכים רק להגדיל את המימדים והעוצמה שלו על ידי החיבור והאיחוד שלנו. אבל הכול מבוסס על ההיפך בדיוק, על ביטול הרצון ההפוך שחי באדם.

בחכמת הקבלה זה נקרא "מסך ואור חוזר". רצונות כאלה אנחנו צריכים לבנות בתוכנו ולראות, שדווקא ברצון הזה, שנוצר כ"הפוך", כהשתוקקות להשפעה, רק בו אנחנו יכולים להתחבר בינינו ולהשיג כזאת עוצמה וכוח, שהוא בעצמו יתחיל להקרין אור. לכן, העיקר הוא, אותו המקום המשותף שצריך לבנות.

מתוך שיעור מס' 2 בכנס החיבור, 05.12.2014

ידיעות קודמות בנושא:
להסתכל על העולם בעיניים חדשות
מהו חיסרון רוחני
האור מחפש לבבות מאוחדים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest