דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / רצון שמוכפל בעוצמה של כל האנושות

רצון שמוכפל בעוצמה של כל האנושות

כנס בסוצ'י. שיעור מס' 2.

שאלה: מה לעשות, אם הפחד לאבד את האינדיבידואליות שלי לא נותן להתחבר ולהתאחד עם החברים?

תשובתי: אינדיבידואליות, זהו מצב טבעי של האגו. בזה כל מהותו, כל כוחו.

אבל כאשר אני עוסק בעבודה רוחנית, אני לא מאבד את האינדיבידואליות, אלא להיפך, מכפיל אותה בעוצמה של הקבוצה שאיתה אני מתחבר. כי אני מגלה את עצמי דרך הקבוצה, אני לוקח מהקבוצה, מתמוסס בתוכה.

העניין הוא, שהרצון לקבל לא נעלם לשום מקום, הוא כל הזמן מתעלה, ואני רק מתקן אותו לשימוש נכון. הוא כל הזמן גדל וגדל, כמו שנאמר: "כל הגדול מחברו, יצרו גדול ממנו".

לכן חכמת הקבלה נקראת שיטת הקבלה. אני עובד עם אותו האגו, רק שזה כבר רצון ערום, שלא מיועד לשימוש אגואיסטי, ולכן אני לא מבטל את עצמי אלא רק את האגו, את הכוונה על מנת לקבל לעצמי. ואילו הרצון עצמו נשאר, ואני מתחיל להשתמש בו בצורה נכונה, בכך שמבין שמקודם בכלל לא יכולתי להשתמש בו.

רק תחשבו, עד כמה אפשר להשתמש באגו שלנו כלפי העולם? נניח, שאני רוצה שבני האדם ייעלמו, והעולם יהיה קיים רק בשבילי. אני רוצה שהשמש תאיר רק משעה שש ועד שבע בבוקר, ואחר כך, שכל הזמן יהיה ערב, כי אני אוהב ערב – שקט, שלווה. איזה אגו.

אז באיזו מידה אני יכול להשתמש באגו בחיים שלי באופן מלא? בחלק מזערי, אחד ממיליארד אחוז. אני לא יודע כמה ומה אני יכול לשנות באופן אגואיסטי. למעשה, שום דבר.

ואילו כאן ניתנת לי אפשרות בלתי מוגבלת להשתמש באותם הרצונות, לא בסגנון אגואיסטי, אלא בסגנון אלטרואיסטי, במלוא העוצמה ועוד בעוצמה של כל האנושות, דבר שמכפיל את הרצון שלי פי כמה. ואז אני הופך להיות שווה לבורא מפני שכל האנושות, זו עוצמת הבורא ביחס אליי.

מתוך שיעור מס' 2 בכנס בסוצ'י, 25.08.2014

ידיעות קודמות בנושא:
אינדיבידואליות בהתכללות בכולם
איינשטיין אפילו לא חלם על זה
על אישיות ושותפות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest