דף הבית / המשבר ופתרונו / רצון העם בעידן המודרני

רצון העם בעידן המודרני

בעבר, בעולם שלטו מלכים, שליטים, שלא היו זקוקים לאישור מאף אחד. מה שהמלך אמר היה קדוש.

אחר כך לשליט או למלך הצטרף הפרלמנט, שהגביל במעט את שלטון היחיד שלו. מאוחר יותר חילקו את הפרלמנט לבתי מחוקקים, והשליט בכלל איבד את שלטונו.

וסוף סוף, היום נוצר מצב מאוד מיוחד במינו: הממשלות מאבדות את כוחן. השרים הם אנשים חסרי עקרונות, חסרי אידיאולוגיה. אין להם עמדה, אין אידיאל, אין מטרה שמתנשאת מעלה.

אבל מצד שני, כלי התקשורת שהתחזקו מעצבים במקומם את דעת החברה ומנהלים אותה. מה גם, שהיום לתהליך הזה מצטרפות רשתות וירטואליות, שלעיתים קרובות לוקחות מכלי התקשורת את היוזמה.

הנה יוצא, שהממשלה לא מחליטה שום דבר. היא בקושי מסתדרת עם העניינים השוטפים, בכך שכביכול מבצעת את רצון העָם. והרצון הזה מיוצב על ידי אמצעי התקשורת.

ולכן בשלב הבא העָם ייצור בעצמו את המצע שלו, את הדרגה הסוציאלית של ההבנה וההסכמה שלו, ואילו כלי התקשורת והממשלה יצטרכו להקשיב לזה, ובמידה זאת או אחרת, לממש.

בהתאם לזה, אצלנו במדינה אנחנו צריכים להביא לאנשים את סדר היום שלנו, את המסר שלנו, ולהסביר להם מה זה אומר להיות עָם ישראל בארץ ישראל. להסביר לאן אנחנו צריכים להגיע בדרך של איחוד.

וכאשר העָם ירגיש חיסרון, צורך באיחוד, יראה בו הצלה מכל הצרות, אז הוא ידרוש מהממשלה לממש את התפקיד הזה. והממשלה תתחיל לחוקק חוקים מתאימים, להנהיג חינוך מתאים בגני הילדים ובבתי הספר, לטפח יחסים הדדיים תואמים בין בני האדם.

כך תתבצע המהפכה – רצון העָם יכתיב את כיוון ההתפתחות.

שאלה: אם המילה המכרעת תעבור אל העָם, האם לא ייווצר מצב חסר שליטה, איזה כאוס של אנרכיה?

תשובתי: להיפך, אם אין שליטה זה יותר טוב. כי השליטה דרושה למנהיגים כדי לשלוט בעָם, ואילו כאן העָם כבר מונע, כבר נשלט על ידי רעיון האיחוד. הסתיים זמן היחידים, אנחנו מתקרבים לגמר התיקון הכללי, ולכן דווקא הדעה הכוללת תהפוך לגורם מכריע.

לא, בכזאת התפתחות של אירועים, כאוס ובלבול, לא מאיימים עלינו. כי האנשים ייהפכו לאחד שלם מלוכד, הדעות שלהם תתקרבנה ואחר כך ייעלמו ההבדלים ההרסניים שמובילים לסכסוכים ולמלחמות. באנשים יתחיל "לדבר" הרצון להתאחד, ובמקום מלך, במקום מפלגות וסיעות, ביניהם תשלוט דעה אחת עוצמתית, השקפה יחידה.

שאלה: האם זה לא נס שתהיה הסכמה כללית?

תשובתי: אנחנו נצטרך לסדר הכול בכזאת צורה, שהאור יתפשט בקרב בני האדם ויחזיר אותם למקור, לאיחוד. כך העָם יהפוך לשליט היחיד. זה יהיה הגילוי של הכוח העליון בעָם, גילוי הבורא בנברא.

שאלה: איך בדיוק העָם ינהל את העניינים?

תשובתי: בעזרת הכוח העליון. כי בו מתפשט האור, כוח האיחוד שמחבר אותו לאחד שלם. ואז, יחד עם כוח האהבה וההשפעה הזה שממלא אותו, העָם יתמזג עם הבורא, עם הכוח שיצר אותו ושמקנה לו כוחות חיות.

מתוך התוכנית "מקובלים כותבים" בנושא מלחמות ישראל, חלק 4, 21.07.2014

ידיעות קודמות בנושא:
דמוקרטיה, שלטון של עָם רוחני
מלחמות ישראל: כך ננצח
מלחמה ושלום

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest