דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / רצון אחד בשתי צורות

רצון אחד בשתי צורות

כנס בולגריה. שיעור מס' 3.

שאלה: אתה אמרת, שבזמן הצגת והבאת התוכנית (הסכימה) האינטגרלית לקהל החיצון אפשר להזכיר שבטבע קיים כוח מנהל יחיד שאותו אנחנו מקבלים כאקסיומה.

האם אפשר להסביר להם שאת הכוח הזה אפשר לגלות בצורה של ניסוי, כלומר גם ברגשות וגם בשׂכל, רק שצריך לשנות את הטבע שלנו. אבל אסור לעשות את זה לבד, אלא רק בחברה…

תשובתי: בוודאי. אם אתה תוכל להציג את כל זה בצורה נכונה, אז גם מדענים וגם אנשים פשוטים יבינו אותך. הבעיה היא, שהמדע לא יכול להתחבר עם הפסיכולוגיה. הוא לא יכול לעסוק בחקר של הרגשות שלו. בשדה הפעולה הזה קצת ביצע פריצה איינשטיין, ואז שוב הכול השתתק.

היום ביחס הזה יש כל מיני תזוזות אצל פיזיקאים ואסטרו פיזיקאים, אבל עדיין לא הופיע כזה מדען שיכול היה לקשור את מה שנצפה על ידי מכשירים עם מה שמתרחש בתודעה שלנו.

הבעיה היא בהשגת המציאות, כלומר, שם, איפה שמסתיימת המציאות בחושים הגשמיים שלנו ומתחילה בחושים הקולקטיביים החדשים שנוצרים על ידינו.

בעיקרון, קיים רק חוש אחד, רצון. אבל אם אני מרגיש את הרצון הזה בתוכי, אז הוא בדרגות של דומם, צומח וחי. אבל אם אני מרגיש את הרצון כביכול מחוץ לי, אז זה רצון בדרגת האדם.

בינתיים עוד קשה להסביר את זה, אבל אני חושב שבזמן הקרוב אנחנו נבהיר את השאלה הזאת. אני מקווה, שאוכל עוד להספיק משהו, ולאנושות יהיה מובן שכל זה רק רצון אחד שלנו: או שהוא נדמה לנו שנמצא בתוכנו או שנדמה לנו שנמצא מחוץ לנו. נחבר אותו יחד ונקבל תמונה אמיתית של הבריאה.

מתוך שיעור מס' 3 בכנס בבולגריה, 11.07.2014

ידיעות קודמות בנושא:
כוח, שאותו צריך להפיק מ"אין"
להשיג את הכוח העליון של הטבע
אגואיזם ואלטרואיזם, חומר לגילוי הכוח העליון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest