דף הבית / חינוך, ילדים / רמת אחריות גדולה

רמת אחריות גדולה

שאלה: הקבוצה הראשונה שהוכשרה להיות מורים ללימוד אינטגרלי, נתקלה במצב שהתלמידים שלהם החלו להקרין עליהם את הדברים הרגילים: לתת כבוד, לרומם, לשבח אותם וכולי.

אתה דווקא לא מאפשר לעשות את זה. אבל לפעמים קורה, שאם תלמיד מדבר איתך מאוד בעדינות, אז אתה דוחה אותו בצורה חדה, ואדם אחר מתחצף אליך ואתה שומע אותו בסבלנות. מה כאן העניין?

תשובתי: אני חושב, שאת זה אי אפשר ללמד. כי אתה מתחיל להתייחס לאנשים מתוך הרגשת האינטגרליות של העולם והצורך בהבאת האנושות אליה. זה נובע מתוך המצב הפנימי שלך. אין כאן שום חשבון: עם אחד כך ועם השני אחרת. אני אדם, שלא יכול לגמרי לחשב עם אף אחד שום יחסים הדדיים. אני חי, מה שנקרא, "לפי רצון הרוח".

לכן, כאן אני לא יכול לייעץ שום דבר לאף אחד. למורים האלה בעצמם, בראש ובראשונה, נחוץ חינוך אינטגרלי רציני.

יכול להיות, שבהתחלה תהיינה כל מיני סטיות, אבל לאדם צריכה להיות רמה אינטגרלית-מוסרית מסוימת. זה לא משהו שדומה להעמדת פנים, לא אחריות בפני מישהו או איך שהוא. כי כאשר אתה משתנה, אתה בצורה כזאת מתייחס לאחרים, בהתאם לראיית העולם שלך, בהתאם למי אתה.

בעצם, מי אתה? אותו גלגל קטנטן. ואם אתה מעביר לאחרים והכול מועבר דרכך, זה צריך לנער אותך טוב טוב ולהציב אותך ברמת אחריות גדולה.

אני מקווה שאנחנו נוכל להעביר לאנשים את הנחיצות בכזה חינוך עצמי. אבל זה רק על ידי לימודים אינטנסיביים, על ידי חינוך. לא צריך להעריך את האדם לפי איך שהוא יודע לדבר בצורה יפה או למשוך אנשים על ידי איזה שהן שיטות של יחסי ציבור, זה לא ילך. כאן צריכה להיות רק הנאמנות שלו לשילוב מלא של האנושות בתיאום עם כוח הטבע הכללי, שאיתו אנחנו יכולים לשתף פעולה בצורה הדדית כדי לשנות את עצמנו.

שאלה: אז, בעיקרון, צריך ליצור סוג חדש עקרוני של מנהיגים, מפני שכאלה, כפי שאתה מתאר, בינתיים לא קיימים.

תשובתי: כן, בינתיים לא קיימים. כי זו לא סתם השכלה פדגוגית, זה דווקא שינוי האדם.

מתוך התוכנית "בנייה של סביבה חברתית", 25.09.2012

ידיעות קודמות בנושא:
הכנת מומחים ברמה גבוהה
איך להפוך למורה אמיתי?
מדריך שמעורר השראה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest