דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / רישיון נהיגה לניהול החיים

רישיון נהיגה לניהול החיים

laitman_2010-01-29_1520_w-70.jpg

כל אדם הוא עובד הבורא, רק שהוא אינו יודע ואינו מרגיש זאת. ברכב שלך קיים מנוע שהודות לו הרכב שלך נע קדימה. הבורא הוא שמניע אותו בכך שהוא נותן מאחורה ייסורים, ומקדימה מפתה אותך על ידי תענוגים. לכן הרכב שלך נוסע, אם אתה רוצה בכך ואם לא, וכך אתה בורח מייסורים לקראת התענוגים.

אך מגיע הזמן שמופיע לפניך ג'יפ שהבורא אינו מניע אותו! אתה חייב בעצמך לבקש ממנו כדי שהוא יתניע את המנוע שלך. כאשר אתה מקבל ממנו כוח, אתה יכול לזוז לפי בקשתך. כלומר, אתה והוא עובדים כשותפים.

 heb-2010-07-13_rav_bs-akdama-panim-meirot_lesson_bb_n14.jpg

לפני כן לא ידעת לאן אתה נוסע, בשביל מה ולמה, התגלגלת מבלי לחשוב, ללא הכרה עברת הרבה תקופות בחיים. אתה בכל זאת נסעת קדימה, אך בדומה לבהמה שרצה תחת המכות. לכן על חיים כאלה נאמר שהם דומים לקיום הבהמי. הרי אינך יודע מהיכן באים אליך הרצונות ולמה אתה מתנהג באופן כזה או אחר. כך חיים כל בני האדם.

אך הנה אתה מקבל את הנקודה שבלב, נוצר לך קשר עם המוביל, אתה מתחיל לבקש ממנו בצורה הכרתית לקדם אותך, אתה רוצה להכיר את הדרך אל המטרה ולא סתם להיפטר מהייסורים ולקבל את התענוגים! האמת כבר מעניינת אותך! המטרה הזו אינה קשורה עם התענוג. העיקר, שהיא אמת.

מה שבינתיים מניע אותך זה השקר. לכן אתה מבקש לתת לך את כוח האור, כדי ללכת בניגוד לרגשות, אל האמת. האדם מגיע ללימוד בכך שהוא יוצא מהתנועה אל המתוק מהמר, ועובר למקום של התנועה מהשקר לאמת, בניגוד לתחושות ולרגשות, הוא עובר מניתוח של הרגשות לניתוח של השׂכל.

אך עד שהוא "יתניע את רכבו ויתחיל לנוע, נדרש זמן! ובנוסף לכך הוא צריך לעמוד "בבחינות"  ולקבל "רישיון נהיגה"…". וכל זה נקרא "זמן ההכנה", עד שאתה סוף סוף יכול להתיישב ברכב ולנסוע.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לספר פנים מאירות ומסבירות", 13.07.2010

ראה מאמרים קודמים בנושא:
סרגל למדידת רוחניות
"אדם", הוא מי שמסוגל להרגיש את הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest