דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / רוצה לעשות את העולם טוב יותר, תעשה את עצמך טוב יותר

רוצה לעשות את העולם טוב יותר, תעשה את עצמך טוב יותר

בעל הסולם, עיתון "האומה":

"לכן אמרתי, שצריכים לסדר לעצמנו חינוך מיוחד, בדרך תעמולה רחבה, להכניס בכל אחד מאתנו רגשי אהבה לאומית.

ועבודה זו קודמת לכל אחרת, כי מלבד שהיא היסוד, היא נותנת גם את שיעור הקומה והצלחה לכל מיני פעולות, שאנו רוצים לעשות בשדה זו."

קודם כל ולפני הכול, חייב להיות חינוך. ובימינו זה גם במובן עוד יותר רחב: לעם היהודי צריך להסביר מה זה האגו האנושי, איך נעשית ההתפתחות, איך נוצר העם הזה ומה הוא מהווה, כי לא מדובר על לאומיות, אלא על השתייכות לכוח העליון. צריך להסביר מה מתרחש בעולמנו היום, למה אנחנו הגענו למשבר הכללי, מה ואיך בקשר לזה צריך לתקן.

חינוך, זהו תנאי מוקדם לכל התיקונים. אם כבר יש לנו מושג על התמונה הכללית, אז היום כולם חייבים לדעת ולראות אותה באופן כללי, בקצרה, כדי לגשת לתיקון.

חייבים להראות לאנשים שעל ידי זה שאנחנו מתקנים את עצמנו, אנחנו עולים לדרגת הידמות לבורא. הקלקול לא נמצא איפה שהוא בחוץ, אלא הוא נמצא בתוכנו. צריך לתקן את עצמנו ולא משהו מבחוץ. אנחנו הם אלה שמקולקלים ולא הטבע הסובב, לא הכלכלה. כי התמונה החיצונית, זו העתקה מדומה של התכונות הפנימיות שלנו.

צריך לקרב את בני האדם לכזאת תפיסה, כדי שהם יחליפו את היוצרות שלהם, ובמקום תיקון העולם, יפנו לתקן את עצמם. ואז הם סוף סוף יהיו מאושרים, כל אחד בנפרד וכולם יחד.

מתוך שיעור על עיתון "האומה" של בעל הסולם, 21.08.2012

ידיעות קודמות בנושא:
השופר שלנו זה האיחוד
כשלא רוצים לשמוע
מה זה אומר לשנות את העולם?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest