דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / רוצה להתלבש בהשפעה? תמדוד!

רוצה להתלבש בהשפעה? תמדוד!

שאלה: כשאני משחק מול החבר ומשתדל להגדיל את חשיבות המטרה בעיניו, האם אני צריך לשחק לפי מה שאני חושב שזה גדול, או להיפך, לפי התכונות שלו?

תשובתי: מה פתאום לפי מה שאתה חושב? אתה צריך להתחשב בחבר בלבד. כאשר אמא מטפלת בתינוק, על מה היא חושבת: על מה שטוב לה או על מה שיהיה טוב לתינוק?

כאשר אני משחק לפני החבר, אני מכוון אותו למטרה הכי גדולה. ודאי שלא בצורה מוגזמת, אלא אני משתדל להעביר מכל הלב, בעדינות, התפעלות מהדרך הרוחנית. ומזה אני מתפעל בעצמי, אני משקר לעצמי, כאילו שבאמת אני רוצה את זה.

כתוצאה מזה, מוסיפים לי עביות, "עמקות" הרצון, ואז אני פתאום נופל. אבל הנפילה הזאת, היא תוצאה מההשקעה שלי, אני הזמנתי בעצמי את הירידה וזה כבר צעד גדול קדימה.

ישנן ירידות, שפשוט מחכות לי בדרך, אבל יש גם כאלה ירידות, שמגיעות לאחר מאמצים מכוונים מצידי. הן לגמרי אחרות ואני מקבל אותן בצורה אחרת, כי הכלים שלי כבר מוכנים לזה. עשיתי מעצמי משהו עליון יותר, אני "ציירתי" את עצמי מחדש בניסיון להשוות עם המדרגה הרוחנית. אני מתפעל מהשפעה, אני דן את כולם לכף זכות, אני מצדיק את הבורא, את העבר ואת ההווה שלי. אני "מנפח" בעצמי את כל הדברים האלה, עוזר לחברים, משתוקק לערבות, חי ונושם אותה, ופתאום מקבל ירידה בכלים שיצרתי בעצמי. ואפילו שהם לא אמיתיים, אפילו שרק שיחקתי, אבל הודות ל"הצגה" שלי, הודות ל"תלבושת" שמדדתי, מוסיפים לי עביות.

למעשה, הרווחתי צורה עליונה, הקדמתי את המאוחר וכאילו בניתי אותה באופן עצמאי, והבורא רק מוסיף לה "חומר" של רצון. על ידי הנטייה קדימה, אני כאילו בניתי מראש את עצמי גדול, והבורא רק הסכים איתי ומילא את הציור, את אותה ה"בועה" שבניתי. בצורת הגוף האוורירי הוא החדיר "בשר", חומר הרצון. ועכשיו אני כבר נמצא במצב גבוה יותר. כך אני מקדם את עצמי בדרך, בעזרת הדמיון.

ודאי שהכול קצת יותר מסובך. אני לא סתם עושה "ציור", שאותו הבורא "צובע". אבל זהו אמצעי התקדמות מצוין.

ועוד דבר אחד: למעשה, בזה שאני משחק לפני החברים, אני בונה את הבורא, את מצב ההשפעה העתידי. כי אני לא יכול לתאר לעצמי את הבורא גבוה יותר, מאשר את עצמי במדרגה יותר עליונה. בשבילי זה אותו הדבר, או שאני מתאר את עצמי או אותו.

מתוך שיעור על "תלמוד עשר הספירות", 10.10.2012

ידיעות קודמות בנושא:
בעבודה הרוחנית כולם שווים
האור הוא המוזיקה של הנשמה
השמחה שנותנת כוח בדרך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest