דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / רוצה להתחבר לרשת? – תחילה קנה מחשב

רוצה להתחבר לרשת? – תחילה קנה מחשב

שאלה: ההרגשות והחוויות הרוחניות שלי משתקפות במציאות שאני רואה. האם זה אומר שעל פי החיצוניות אני יכול לשפוט את הרוחניות?

תשובתי: בכלל לא. נאמר "עולם כמנהגו נוהג". בעולם הגשמי אתה עובר מצבים ויחסים שונים, נעימים יותר ונעימים פחות, אך אינך מתכוון להדביק עליהם תוויות רוחניות. עליך להחזיק תמיד במטרה הרוחנית מעל כל האירועים בחיים הגשמיים שלך. גם אם הבורא יסדר לך משהו נורא, אסור לך לשחרר את האחיזה בו. לא ידוע לך מדוע ולמה הכול קורה דווקא כך. אתה קשור לנשמות אחרות, לאירועים ולמצבים שאין לך מושג עליהם. היום עדיין אינך נמצא בהרגשה של כל המערכת שהייתה מאפשרת לך לחקור את הנושא.

מגוחך לחשוב שאתה מסוגל להתחקות אחר הקשר שבין הרוחניות לגשמיות, כיוון שאינך מתמצא לא בזה ולא באחר. אין לך שום כלים על מנת לחקור: לא שכל, לא רגש ולא תפיסה. אינך רואה לפניך מערכת עליונה/עולם, מערכת תחתונה/עולם והקשר ביניהם/העולמות. כל זה עדיין רחוק ממך. אפילו במדרגות הרוחניות ההתחלתיות אינך משיג זאת, כיוון שהן בנויות על ביטול כלפי המדרגה העליונה, שם אינך מסוגל להבדיל בשום דבר, אך גם אינך רוצה דבר מלבד להתכלל בעליון.

מה יש לך עכשיו מלבד האגו? ומה עליך להשיג אם לא השפעה? ולשם כך עליך לבטל את האגו שלך ולבצע עבודה פנימית בתוך קבוצת חברים. אנחנו בונים חיבור פנימי, משתוקקים לגלות כוח משותף שטמון מחוץ לכל אחד בנפרד וששייך לכולם.

האם במקום זה עליך להתחיל לנחש את הסיבה הרוחנית והנסתרת למחלות שלך, הבעיות בבנק, הבעיות במשפחה וההתנגשויות עם המנהל שלך? – זאת טיפשות. אינך מוכן לחשבונות כאלה בכלל. כך מחשב חדש, הוא סתם "חתיכת ברזל" עד שלא תחבר אותו, תתקין בו מערכת ההפעלה, את התוכנות הנחוצות ותזין אותו בנתונים הנחוצים. רק אז, כשאתה תכיר את התוכנה והחומרה, אתה תוכל להתחיל לעבוד עליו.

לנו עדיין אין כלים, "מחשב", על אחת כמה וכמה אין לנו את התוכנה. לכן לשפוט על פי החיצוניות את הפנימיות איננו מסוגלים.

מתוך שיעור על פי מאמרו של הרב"ש, 04.11.2010

ידיעות קודמות בנושא:
כשהמטרה קוראת
תקלות של תפיסה לא מושלמת
לכל עולם חוקים משלו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest