דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / רוצה להיות הכי מיוחד

רוצה להיות הכי מיוחד

photo_rav_gh70_039.gif

שאלה: לפי ניסיוני בהוראה אני רואה, שחכמת הקבלה מגלה את כל העצמיות והמקוריות של האדם. אבל היא עושה זאת בדרך שלה. במה כאן הסוד?

תשובתי: הדחף שלי לייחודיות נובע מהבורא, אלא בצורה מקולקלת. ואני מיישׂם אותה דרך דוגמאות, אני לומד מהעולם איך להיות ייחודי, אני רוצה להפוך לכדורגלן מפורסם, הולך בעקבות הצעקה האחרונה באופנה, נמשך לעושר, לכוח, לשקר, חולם על קריירה להיות ראש מאפייה או מנהל אוניברסיטה. בכל מקרה, אני לומד מהסביבה שכופָה עליי את הערכים האלו או האחרים, ובשילוב עם הטבע שלי ערכים אלו מושכים אותי לֵמה שמתאים לי ביותר. כל אחד נמשך למשהו משלו, העיקר להראות את הייחודיות שלו.

כלומר, לפי מהלך ההתפתחות שלי החברה מכתיבה לי את החוקים שלפיהם אני צריך להביע את הייחודיות העצמית שלי. אני לא יכול לקבוע שום דבר בעצמי. לדוגמה, אם נולדתי בקולומביה ונפלתי לסביבה של סוחרי סמים, אני אלך בעקבותיהם, ואחלום על קריירה מסחררת בתור ראש מאפייה מפני שאיני רואה לפני שום דוגמה אחרת.

בעולם הזה, אני תולה את הייחודיות שלי בחברה. נדמה לי שאני מתעלה מעל כולם, אך למעשה אני משרת אותם ובסופו של דבר, אני עושה את מה שהם רוצים. מאידך, כשאני מתפתח רוחנית, אני מקבל מהסביבה את הכרת גדלות הבורא, גדלות כוח ההשפעה. זה עניין מאוד מופשט, איני יודע מה זה. באמצעות הלימוד אני מקבל האור המחזיר למוטב, ושוב אין לי כל מושג עליו, אלא אני מרגיש רק את התוצאות של השפעתו.

אז מה מתפתח בי? – הנקודה שבלב עם ה"גנים הרוחניים שלה". ולכן רק ברוחניות אני באמת מפתח את עצמי ומֵממש את הייחודיות שלי. הרי כאן הכל ייקבע וייפתר על ידי האור המחזיר למוטב. אני מתקן רק את הצורה החיצונית שלי, ובפנים מתפתח ה"אני" שלי.

אם הייתם יכולים לזהות את ה"גנים הרוחניים" שלכם, אז כל אחד היה רואה את עצמו במצבו הסופי, כפי שהוא צריך להיות. אך נשאלת השאלה: ממה, אם כך, מורכבת הייחודיות שלי? אם היא כבר נמצאת ומושרשת בי, אז איפה כאן אני עצמי?

אני מגלה את עצמי ביישׂום הייחודיות שלי, אני מושך אור, כדי לגדֵל מ"הזרע הרוחני" שלי אדם ובזה מקבל תוספת ללימוד, מקדם התפתחות – דבקות עם הבורא, צורת הבורא, יכולת להיות במקומו. באופן כזה, כל אחד מאיתנו באמת מממש את הייחודיות שלו, כדי להפוך להיות כמו הבורא, להגיע לדבקות. אני לא סתם גדל במימדים, אלא בדרך אני רוכש את כל מה שיש לו, מלביש על עצמי את הלבוש שלו.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם, 17.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
יחידים ומיוחדים
האחראי לאיחוד
אינדיווידואליות – דווקא ברוחניות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest