דף הבית / המשבר ופתרונו / רוסיה, טורקיה ותחילת הגאולה

רוסיה, טורקיה ותחילת הגאולה

מתוך מאמר דעה של מעיין כפיר: "האם המתיחות בין רוסיה לטורקיה מבשרת את הגאולה? מצב מתוח זה מזכיר את דברי הגאון מווילנה, שעוברים במסורת מדור לדור בין תלמידיו: "כאשר הצי הרוסי יעבור את מיצר בוספורוס (הדרדנלים) – זה יהיה הזמן ללבוש בגדי שבת לקראת ביאת משיח". המיצר הזה נקרא גם "מיצר איסטנבול", והוא מפריד בין החלק האירופאי של טורקיה והחלק האסייתי שלה, ולמעשה מהווה גבול בין שתי היבשות.

בנוסף, מפרשים קדמונים רבים כותבים על נבואות הגאולה בתנ"ך כי לפני בוא הגאולה, במסגרת מלחמת גוג ומגוג, מגוג שהם מבני אדום יתעוררו להילחם בבני ישמעאל. ולפי מסורת המצויה בידי רבים מצאצאי תלמידי הגר"א – מגוג היא רוסיה".

אני חושב שחייבים רק להוסיף, שכל הדיבורים על מלחמת גוג ומגוג אינם מובנים לרוב האנשים. תחת המושג "גאולה", הכוונה היא לגאולה של האנושות מהטבע האגואיסטי בו הבורא ברא אותה. לצורך שינוי טבע האדם, מתגלה לנו חכמת הקבלה. חכמת הקבלה מלמדת אותנו כיצד בעזרת הכוח העליון, האור, אנחנו יכולים לשנות את הטבע שלנו. כשאנחנו משנים את הרגשת המציאות שלנו: באופן אגואיסטי אנחנו מרגישים את מה שעובר בתוכנו. באופן אלטרואיסטי, אנחנו מרגישים את מה שמתרחש מחוץ לנו. המעבר של ההרגשה "בתוכנו", להרגשה "מחוץ לנו", כלומר "יציאה מתוך עצמך", ממומש על ידי תרגול של "ואהבת לרעך כמוך". ההרגשה שמתגלה נקראת "העולם העליון", המצב הזה מהווה את המצב הבא של התפתחות האנושות, וזה יכול להיות מושג בדרך של שלום, אותה מלמדת חכמת הקבלה, או בדרך של ייסורים, מלחמה. אנחנו צריכים לבצע את הבחירה בזמנינו. המשיח זה הכוח שמגלה לנו את העולם העליון. משיח נובע מהמילה למשוך, להוציא אותנו מהעולם הנמוך הזה.

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest