דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / רגע אחד, וכל החיים…

רגע אחד, וכל החיים…

מתוך שיעור מס' 1 בכנס הערבות בערבה

"עם בני ישראל שטוב להם שיהיה נאחדים תמיד יחד בחבורה אחת ואז… כשהם מתאחדים למטה אז גורמים שיתאחד שורשם גם כן למעלה". (דגל מחנה אפרים).

מה זאת אומרת "כשהם מתאחדים למטה, אז גורמים שיתאחד שורשם גם כן למעלה"?

ברגע שאנחנו מתאחדים, אנחנו מחייבים את העליון שלנו להתאחד. אנחנו יודעים זאת ממבנה המערכת העליונה: מעלינו קיים הפרצוף שדואג לנו, שנקרא "אבא ואמא", חכמה ובינה, ומעליו הכתר, הבורא. חכמה ובינה הם שני חלקים, שני רצונות, שתי תכונות – חסדים וחכמה.

על ידי הרצון שלנו להתחבר אנחנו מזמינים את החיבור ביניהם. וללא זה, הם נמצאים זה כלפי זה ביחס של "פנים באחור". הם אינם מחוברים זה לזה, ולכן האור אינו מתגלה בתוך הנברא. ברגע שאנחנו רוצים להתחבר, אנחנו מזמינים את החיבור שלהם, ואז האור עובר דרכם אלינו וממלא אותנו. לכן, כשאנחנו מתחברים למטה, אנחנו מזמינים את החיבור בעליון, וזה מביא את האור מהכתר, דרך אבא ואמא (חכמה ובינה), אלינו, לזו"ן. וכך אנחנו מגיעים אל התיקון.

אם כן, הכול מושג רק בחיבור שלנו, ואפילו לא בחיבור עצמו, אלא ברצון להתחבר שנובע מאיתנו. ולכן אנחנו צריכים בכל כוחותינו לרצות להתחבר זה לזה, להשתדל להתאחד. והמימוש של החיבור מגיע מלמעלה: מגיע האור ומחבר את הרצונות.

לכן, בכל רגע שבו אנחנו מרגישים רצון לחיבור או חוסר חיבור, אנחנו צריכים לממש את ההשתוקקות שלנו להתחבר. כשנרגיש הפרעות למיניהן, גם אם הן יהיו הכי דקות וחלשות, חשוב מאוד לשים לב אליהן ולבנות על פניהן את החיבור.

ואז, כשנתעלה מעל לאוסף הגדול של ההפרעות הקטנטנות שמפרידות בינינו, נזמין בסופו של דבר את החיבור הראשון בין אבא ואמא העליונים, שיעבירו לנו את אור החכמה המלובש באור החסדים. בעזרת אור החסדים אנחנו נרכוש כוונות של השפעה, אור החכמה ימלא את הכוונות האלה, ואז נרגיש את המציאות העליונה.

זה באמת צריך לקרות ולהפוך להיות מורגש בתוכנו. הכול תלוי במאמצים שלנו. אנחנו נעשה את זה! לכן, לא משנה במה נעסוק, בואו נקדיש את כל השעות הקרובות של הכנס הזה לכך שנהיה כל הזמן מעל לגוף, מעל לכל המחשבות האישיות. אני רוצה "לאבד" את עצמי באחרים, אני רוצה להרגיש "אנחנו" ולא "אני", "אתה" ו"הוא" שמחוברים יחד לשלם אחד, לרצון אחד ולמחשבה אחת, ולהשתדל להחזיק בכך בכל הכוח.

הדבר דומה לאדם שמרים משקולות: הוא צריך להניף את המשקולת מעליו ולהחזיק בה למשך מספר רגעים. זה מספיק, הוא השיג את התוצאה. כך גם אנחנו. אנחנו צריכים, כולנו יחד, להעלות את הרצונות והמחשבות שלנו מעלינו ולהחזיק אותם יחד, רגע אחד. וזה יקרה!

מתוך שיעור מס' 1 בכנס הערבות בערבה, 18.11.2011

ידיעות קודמות בנושא:
אש הלבבות מאירה את החושך
העולם העליון – זה פשוט!
להתחבר בלב אחד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest