דף הבית / קבלה לעם / ספר הזוהר / רבי שמעון – אדם בלתי נראה

רבי שמעון – אדם בלתי נראה

ספר הזוהר היה נסתר הרבה דורות והיה איסור אפילו להסתכל בו. המקובלים בעצמם הפיצו את האיסור הזה. הסוד שמסתתר בפנים הוא המאור המחזיר למוטב, אך כדי להגיע אל האור הזה ניתן רק על ידי כך שפורצים את מגן ההגנה שהועמד על ידי רבי אבא שהעתיק את הטקסט הזה.

כשהמקובלים כותבים ספרים הם מביעים בכזאת צורה את הכתוב, שהוא מסתתר בעטיפה מיוחדת שדרכה אנחנו צריכים לעבור פנימה. מכתב זה גילוי, אך כשהם מגלים בטפח אחד, הם מסתירים פי שתיים יותר. הם עוזרים לנו על ידי ההסתרה הזאת, היא מקרבת אותנו בכך שנותנת לנו לגעת איכשהו בסוד הזה. כי אם לא הייתה הסתרה, בכלל לא היינו רואים שום דבר.

זה דומה לאדם בלתי נראה שאין רואים אותו, כל עוד אין עליו לבוש כלשהו. אך ברגע שהוא לובש משהו על עצמו, ניתן להבחין בו. כלומר ההסתרה שעשׂה רבי אבא על רבי שמעון, עוזרת לנו להתקרב אל הסוד הזה! אך מהצד השני, היא יוצרת עבורנו מקום לעבודה, אם תתגבר על ההסתרה הזאת, תגיע עד לרבי שמעון.

רבי שמעון מביא לנו גילוי ממעלה למטה ולכן הוא חייב להסתיר את עצמו. הוא רוצה להעבירו לכולם, אך אינו מסוגל כי הרי איננו מוכנים לקבל אותו. ולכן הוא בוכה (בכי זה מצב של קטנות). כל המערכת הענקית הזאת שנקראת רשב"י (רבי שמעון בר יוחאי), אינה איזה "בן אדם", אלא מערכת עליונה שנאלצת לצמצם את עצמה (זה נקרא "בכי"), מאחר והתחתונים אינם מסוגלים לקבל ממנה דבר.

כיצד עליו להתאים את עצמו, לעשות "מעביר" בינו לבין התחתון, כמו בין צינור רחב וחור של מחט? – כאן מצטרפת עוד מערכת אחת שנקראת רבי אבא, נשמה מיוחדת כזאת שמסוגלת להפוך למתאם ולחבר אותנו עם רבי שמעון. אז אורו של רשב"י מתגלה דרך המערכת המיוחדת של רבי אבא שמגיעה אלינו בצורה של ספר "הזוהר". היא נקראת כך על שם המקור שממנו מגיע האור שלו (זוהר – הארה עליונה), אור אין סוף או אור מראש דאריך אנפין.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "שפחה כי תירש גבירתה", 14.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
סוד ספר הזוהר
בכייתו של רשב"י
המסע עם רבי שמעון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest