דף הבית / אקטואליה / ראשנים בעולם בחיסונים?

ראשנים בעולם בחיסונים?

מבט פנימי: ראשונים בעולם בחיסונים? מה המידע שיש בחלב אם? כיצד מועיל הכאב? על אמנות ונאמנות.

החיסונים והמרקם החברתי בישראל
ישראל נמצאת במקום הראשון ובפער גדול מאד ממדינות אחרות באחוז המתחסנים. עד סוף השבוע התחסנו נגד וירוס הקורונה למעלה ממיליון ישראלים, בהם כחמישית מבני ה-60 פלוס, ובמערכת הבריאות הופתעו מההיענות המהירה. אחת הסיבות להצלחת המבצע היא המרקם החברתי והמשפחתי. כשהמומחים מנסים להסביר את ההיענות המהירה לקבלת החיסון מתגלות תשובות מפתיעות. מעבר לכך שהמתחסנים רוצים להשתחרר מההגבלות ולהחזיר את השליטה לחיים, יש הכרה במערכת הבריאות שעובדת היטב. ובעיקר יש כאן מרקם חברתי, אחריות הדדית ודאגה משפחתית.

המרוץ אחר חלב אם
מומחי בריאות מכל העולם ממליצים על הנקה, אבל במציאות של היום לא כל אישה מסוגלת להניק, ולכן נוצר שוק שלם של תחליפים. השאיפה היום הוא ליצור חלב אם על ידי שיבוט או שיכפול של תאי בלוטות חלב, שייצרו חלב אם בתנאי מעבדה. הבדיקות אמורות להסתיים עד שנת 2025 ומקווים לפריצת דרך בתחום.

ילדים מניגריה וסרטי מדע בדיוני
יוסוף ריימונד, צעיר בן 18 מניגריה, הקים יחד עם חבריו חברת הפקת סרטים באמצעות מחשב נייד ישן שלווה מאביו. הוא צפה בסרטונים ביוטיוב, רבים מהם סרטי מדע בדיוני ובשנת 2016 הוא וחבריו צילמו את הסרט הראשון שלהם. למרות המחסור בתשתיות חשמל באזור מגוריהם, הם צילמו עד כה כ-20 סרטוני מדע בדיוני. בשנת 2019 הם החלו לקבל פניות מחברות הפקה גדולות בהוליווד.

כאב, כולנו חווים כאב
הכאב מוגדר על ידי האגודה הבינלאומית לכאב כחוויה תחושתית ורגשית בלתי נעימה, הקשורה לנזק ממשי או פוטינציאלי לרקמות. כאב מורגש באופן סובייקטיבי, ועוצמתו מושפעת מאוד מהיחס שלנו אליו. כל בעלי החיים יכולים לחוש כאב, ויש מחקרים רבים שטוענים שגם צמחים יכולים לחוש כאב.

נאמנות של בעלי חיים
ישנם סיפורים רבים על נאמנות של בעלי חיים. במרכז גרמניה ברבורה מתה לאחר שככל הנראה נתפסה בכבל החשמל העליון של הרכבת. בן זוגה התאבל עליה במשך כשעה, כשהוא יושב על פסי הרכבת ואף אחד לא הצליח לפנות אותו משם, וכך הוא עצר את תנועת הרכבות למשך כמעט שעה. רק הכבאים שהגיעו עם ציוד מיוחד הצליחו להרים אותו. מצבו של הברבור בסדר כעת, והוא שוחרר חזרה לנהר.

מתוך מבט פנימי, 04.01.21

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest