דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קרן אור באפלה מוחלטת

קרן אור באפלה מוחלטת

שאלה: מדוע בחלק מהמקומות בעלי הזוהר כותבים בכזאת שׂפה גשמית שגורמת להתבלבל ולחשוב שמדובר על העולם שלנו, ובמקומות אחרים הם כותבים בשׂפה של פרצופים וספירות?

תשובתי: בשׂפה שנוצרה עוד על-ידי האדם הראשון קיימות כמה "סגולות". מדוע סגולות? – מפני שאיננו מבינים מהו העולם הרוחני, איננו משׂיגים אותו, איננו יכולים לתאר אותו לעצמנו בצורה נכונה, לעצב אותו לפנינו בצורה כלשהי. כלום!

מלכתחילה ברור שכל הדימויים שלנו, אפילו אודות העולם הזה, הם שקר גמור. כולנו דומים לעיוורים, שמנסים ללכת תוך כדי מישוש, מבלי לדעת במה הם נתקלים ומה מתרחש. וכל הזיכרונות שלנו, כל התמונות המדומות, הן לגמרי שקריות. אנחנו נמצאים במצב חשוך כל כך, ומעולם לא טעמנו את טעמה של האמת. לתוך החושך הגמור הזה מעולם לא חדרה אפילו קרן אור חלשה כדי להאיר לנו, לפחות במקצת, על חלקים כלשהם של העולם בו אנחנו נמצאים.

לכן נשאלת השאלה: האם ניתן בכלל לדבר עם כאלו יצורים? זה יותר גרוע מלהוציא תולעים מהאדמה ולנסות ללמד אותן את התורה. וזה לא ללעג! הרי הפער בינינו לבין העולם הרוחני הוא הרבה יותר גדול מהפער בינינו, היצורים החיים, ובין התולעת באדמה, שגם היא יצור חי. בינך לבין התולעת קיים פער בהכרה, בידיעה, באותו החושך שבו שניכם שרויים. בעוד שבינך ובין הרוחניות קיימת ניגודיות בתפיסה, תהום בלתי ניתנת לתיאור.

אדם הראשון היה הראשון שגילה שחוץ מהמצב שלנו קיים עולם רוחני, מציאות אמיתית, ואילו אנחנו נמצאים בעלטה מוחלטת, כמו תולעים באדמה שמעולם לא זחלו החוצה ואינן יודעות שקיים עולם אחר. לכן צריך לתת לנו איזשהו קצה חוט שבו נוכל להיאחז. ולכן אלה שהשיגו את הרוחניות, החל מאדם הראשון, המציאו כביכול כל מיני סיפורים. אך אלו אינם סיפורים, אלא מערכת שמקשרת אותנו עם העולם ההוא, עם אותן הנשמות שמשׂיגות את הרוחניות, עם הקשר בינן ובין האור ששורה בהן.

עכשיו אין לנו שום מושׂג על אף אחת מהמילים האלה, לא על אותו העולם, לא על הנשמות, לא על הקשר, לא על האור, על כלום! אך הם העבירו לנו מאותו מצב בלתי-ידוע איזשהו קשר, שגם עליו אין לנו שום מושׂג, כדי לחבר אותו איתנו בצורה כלשהי. ואם אנחנו משתמשים בקשר הזה והולכים בעקבות עצותיהם, הוא בהדרגה משפיע עלינו.

לכן לגמרי לא רלוונטי לשאול מדוע הם כתבו בשׂפה זו או אחרת, עם יותר רגש או היגיון, מובן יותר או פחות. אנחנו יכולים רק להתבלבל מתיאורים גשמיים כביכול, שנראים לנו יותר קרובים. קיימת רק אפשרות אחת להתקרב אל הזוהר: להתחבר בינינו כמה שיותר. בחיבור בינינו, במאמצים להיות מעל לאגו שלנו, אנחנו מאפשרים למצבים הרוחניים האלה להתגלות. אך כל עוד הם לא התגלו, לא נדע מה הם מהווים בפני עצמם. כתוב "עולם הפוך ראיתי". אתה תראה שהעולם הרוחני הוא לגמרי לא מה שדמיינת לעצמך.

מתוך שיעור על הקדמת ספר הזוהר, 24.01.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הבט תמיד מעלה
לא ניתן להעביר הכל באמצעות המילים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest