דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קריטריון קבלי לחלוקה לדורות

קריטריון קבלי לחלוקה לדורות

שאלה: דור, אלה אותם אנשים שחיים בתקופת זמן היסטורית מסוימת. אפשר לזהותו ולאפיינו בשלושה קריטריונים: הוא חולק עידן היסטורי אחד, חולק דדפוסים קונקרטיים של התנהגות, יש בו ניסיון חיים קולקטיבי מסוים. לפי אלו תקופות הייתה מחלק את הדורות, בהתבסס על חוקי הטבע?

תשובתי: אם עוקבים אחרי ההיסטוריה שלנו לאורך אלפי שנים, אפשר בהתאם לזה לחלק עידנים לפי קריטריון מסוים. מאחר ואני עוסק בחכמת הקבלה, אז אני מחלק את כל מה שמתרחש בעולם שלנו, כולל גם את הדורות, לפי ההשתוקקות והשאיפה של האנושות למטרת הבריאה. לכן עבורי חשובה מאוד התקופה שמתחילה מבבל העתיקה, שם נוצרה ונוסדה שיטת חכמת הקבלה בהנהגתו של אברהם, שביצע מהפכה רוחנית וקרא לאנשים לאיחוד לפי העיקרון של "ואהבת לרעך כמוך".

הערה: בספרים הקדושים הדור הזה נקרא דור של פיזור, תפוצה.

תשובתי: אכן הוא נתן דחיפה לפיזור של בני האדם על פני כדור הארץ. הדור הבא, זה דור יציאת מצרים, הכרת האגואיזם כרע, וההתעלות של קבוצת אברהם מעל לאגו.

שאלה: מאדם ועד נוח ומנוח עד אברהם חלפו כל פעם עשרה דורות. על מה התבססו החכמים שחילקו את הדורות הללו ונתנו להם שמות כמו למשל "דור המדבר"?

תשובתי: אנחנו מדברים על קבוצת אנשים שחיו בהתעוררות ובדחף למצוא את משמעות החיים, לגלות מה מנהל את האנושות, לאן הכול מוביל, את הסיבה והמטרה של הבריאה. לכן, קודם כל צריך לקבוע מה אפשר לכנות בשם דור.

אני סבור, שזו אותה שאיפה שישנה בבני האדם ביחס למטרת הבריאה. לכן אני מחלק את כל התקופות ההיסטוריות לדורות, מה גם שהם מאוד שונים.  ישנם דורות, שנמשכו אלף שנה וישנם כאלה שמשתנים במהלך כמה עשרות שנים או אפילו פחות מזה.

מתוך תוכנית טלוויזיה "עידן שלאחר נגיף הקורונה": 21.05.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest