דף הבית / אקטואליה / ישראל היום / קריאה למרי אזרחי בישראל

קריאה למרי אזרחי בישראל

שאלה: לאחרונה קראו מנהיגי המחאה לאזרחי ישראל להימנע משירות צבאי ושירות מילואים, מתשלום מיסים, לקיים שביתה כללית, להפגין, לשרוף צמיגים, לחסום כבישים וכדומה. האם הקריאה למרי אזרחי היא לגיטימית, או שזו חציית גבולות מסוכנת?

תשובתי: זאת חציית גבולות מסוכנת, כי אם נמשיך כך המדינה לא תוכל להמשיך להתקיים. יש כוחות רבים מבחוץ ומבפנים שייתמכו במנהיגי המחאה בתקווה שהמדינה תיפול.

שאלה: מה הבורא רוצה מאיתנו?

תשובתי: שנבין שרק אם נשתנה ונתחיל להתייחס יפה אחד לשני, נוכל להימנע מהרס טוטאלי של המדינה ולהינצל. 

שאלה: מה יקרה לעם ישראל אם חלילה המדינה תתפרק?

תשובתי: לא יהיה "עם ישראל". למעשה, גם עכשיו אין "עם ישראל". עלינו להבין שיהודי הוא מי שמאחד קבוצת אנשים עם הבורא. הקבוצה הזאת נקראת "עם ישראל", ישר-אל. 

שאלה: איך נינצל מהמצב הזה?

תשובתי: עלינו להמשיך בבניית הקבוצה הזו, שבאמצעות הסברה תמשוך את עם ישראל לדרך הנכונה לפי המקורות שלנו ולפי האופי ומטרת ההתפתחות של עם ישראל. עלינו לספר בכל מקום מהי הדרך הנכונה להינצל, אחרת נצטרך לארוז מזוודות ולעזוב את הארץ, אם בכלל יהיה לנו לאן לנסוע. 

שאלה: אנחנו כותבים הרבה ומסבירים הרבה, אבל אף אחד לא מקשיב לנו. האם נצטרך עוד מכה כדי להקשיב?

תשובתי: בעל הסולם כתב על תקופות ארוכות של רעב וכל מיני מכות שנצטרך לעבור אם לא נבין לעומק שאנחנו לא יכולים להתקיים בשום צורה אחרת חוץ מוויתור הדדי בתוך האומה. הוא גם כתב שזה לא חייב להיות כך, שאנחנו יכולים להתפתח בצורה אחרת אם רק נשתוקק להסביר לעם ישראל מהו העתיד הטוב שלנו.


מתוך ישיבת כתבים,  13.6.2023

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest