דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קפיצה לתוך מימד חדש

קפיצה לתוך מימד חדש

שאלה: נניח, שלפני שהאדם קופץ עם מצנח הוא צריך להתכונן לקפיצה ומדריך עוזר לו בכך. המדריכים הם אלה, שהרבה פעמים דוחפים את התלמידים שלהם לצעד המכריע. עד כמה שאני מבין, האלימות אסורה בשיטה האינטגרלית, ולמורה, לאדם שכבר נמצא בהרגשת האינטגרליות, אין זכות לעשות את הדברים האלה.

תשובתי: וכיצד אני יכול לדחוף את התלמיד? – הוא חייב להתגבר על עצמו, לעצום את העיניים ולקפוץ מהמטוס.

הוא חייב להשקיע מאמץ פנימי, לאסוף את עצמו כך שהוא יכיר בנחיצות החיבור עם האחרים. ורק באיחוד הזה, כשהוא קופץ מתוך עצמו, ולא מתוך המטוס, לתוך כללות, אינטגרליות, מחוץ לעצמו לתוך האחרים, מתוך הקבלה להשפעה, כשהוא עושה את ההיפוך הזה, את הקפיצה הזאת, אבל יחד עם זה הוא בעצמו מתהפך, רק אז הוא יכול לעבור את זה.

ובטבע יש כוח שלא דוחף אך עוזר לנו לעשות את השינוי הזה, את המעבר הזה מפאזה אחת לאחרת. הוא עובד רק בתנאי שנדרוש את השפעתו, את עזרתו. זה מה שנקרא מ"ן שצריך להיות מעוצב באדם, כלומר, נחיצות חזקה בשינוי של עצמי ממקבל, אגואיסטי, כתא סרטני – למשפיע, רוצה בטוב, הממלא את כל האחרים.

הכוח הזה מסוגל לשנות אותנו והוא קיים בטבע. אבל בכל אחד מאיתנו בנפרד הוא לא קיים – הוא מופיע רק ברגע שאנחנו מתאספים יחד ובמעגל בינינו יוצרים שיתוף, מאמץ משותף המכוון לשינוי. אז כל אחד מאיתנו וכולנו יחד עוברים את השינוי הזה – הופכים לשלם אחד. ולאחר מכן, כשאנחנו מתנתקים מזה אנחנו שוב הופכים להיות אגואיסטים.

כך שהכוח הזה בונה מאיתנו שלם אחד – כשהוא משנה לא כל אחד בנפרד אלא דווקא קבוצת אנשים, שכשהם תומכים זה בזה, מרוממים את המטרה הזאת, ויוצרים דרישה משותפת כזאת שבאמת מושכת אליהם את כוח הטבע המשנה. אך כדי שהוא ישפיע עלינו צריך שיצטבר בנו עד הרגע הזה פוטנציאל מסוים. והוא מחזיק אותנו.

זהו הכוח השני של הטבע – כוח המשפיע.

בטבע קיימים שני כוחות – כוח הקבלה וכוח ההשפעה. בכוח ההשפעה אף פעם לא השתמשנו. כשרצינו להתמלא תמיד השתמשנו רק בכוח האגואיסטי ורק איתו היה לנו עסק. ועכשיו אנחנו מאבדים בהדרגה את הרצון לעבוד איתו ובאופן כזה מגיעים לגילוי הכוח הבא.

בשיטה שלנו זה ידוע כ"שני קווים", "קו שמאל" הוא המקבל, ו"קו ימין" הוא המשפיע. בעזרת שני הקווים האלו אנחנו מתחילים לעבוד בקשר בינינו ולעלות בתוך המימד החדש במדרגות סולם ההשגה, ההרגשה, המילוי.

מתוך שיחה על חינוך אינטגרלי 25.05.12

ידיעות קודמות בנושא:
אופנה לשינוי אינטגרלי
הפופולאריות של השיטה האינטגרלית
העם הוא הממשלה החדשה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest