דף הבית / אקטואליה / קלידוסקופ רבגוני של החלטות

קלידוסקופ רבגוני של החלטות

שאלה: כיום, נגיף הקורונה גובה אלפי חיים ונושא עימו גם תוצאות כלכליות בעולם. כל מדינה מגיבה באופן שונה למצב זה. בארה"ב ובאירופה ננקטים צעדים חסרי תקדים לתמיכה בתעסוקה ובצרכנות.

הסנאט של ארה"ב קיבל החלטה על הקצאת שני טריליון דולר לייצוב המערכת הפיננסית לתמיכה בעסקים ובאוכלוסייה. עם זאת, קריסת ניירות ערך לאומיים נמשכת בכל העולם. כתוצאה, העולם מממן את התנפחות הבועה הדולרית בארה"ב, וכך מזמין תמונת מצב הפוכה. בנוסף נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, הודיע על החלטתו להפחית בקרוב את הגבלות ההסגר ולאחר מכן לבטלו לגמרי. כביכול בעזרת התעסוקה והכלכלה, הוא יחזק את המדינה יעניק ביטחון לאנשים, וזאת בכדי שהם יתמכו בו בבחירות הבאות.

השאלה היא, מה יחסך לתמונה הכללית, במי היית תומך במצב הנתון, ומה אתה חושב שנכון יותר לעשות בקלידוסקופ הרב גוני הזה של ההחלטות?

תשובתי: אני סבור שהדבר הנכון ביותר הוא לעצב ולגבש יחס נכון של האדם כלפי החיים, כלפי העולם, כלפי החברה וכלפי עצמו. רק זה יכול להציל אותנו. אחרת, אם לא הנגיף הזה, יהיה נגיף אחר. הגענו לניגודיות מלאה ביחס למערכת האינטגראלית היחידה של הטבע. בזה שאנו מנסים להרוס אותה בכל מיני שיטות אפשריות, אנחנו מקבלים כזאת תגובה, וודאי שנשלם עבור כל זה. טראמפ עושה כל מה שהוא יכול, כאיש עסקים וכאדם שלפניו יש מעט אפשרויות והזדמנויות. אם הוא יציית לגמרי למערכת שמקפיאה את כל התעשייה והעסקים, אמריקה תהפוך למדבר שממה.

תאר לעצמך מה זה אומר, המדינה הראשונה והחשובה בעולם, עם תעשייה בעלת עוצמה, בסיס מדעי-טכנולוגי, פתאום הכול קופא?! זה כמו לקחת ולהקפיא את כל העולם, להטביע אותו בריק מוחלט, או להמשיך הכול במלוא העוצמה. צעדים חלקיים לא יתנו שום דבר וימתחו ביקורת על טראמפ מכל הצדדים. לכן אני סבור, שמבין האפשרויות העומדות לרשותו, החלטתו, היא ההחלטה היחידה הנכונה. הוא לא יכול לעצור מדינה כזאת, כמו אמריקה.

הערה: החלטה זו מצאה חן בעיני רוב האמריקאים, מפני שעכשיו תתחיל חלוקה המונית של כסף, תמיכה במפעלים, ייווצר ביקוש וכולי. אבל בקרב האליטה של המדינה, בחברה עצמה ובכלי התקשורת יש התנגדות גדולה. כמו תמיד, לפני הבחירות גוברים הלחץ וההחמרה חסרת התקדים של הבעיות, וטראמפ מוצג כמהמר המסכן את גורל העם בארה"ב, שעלול להינזק. עם זאת, יכול להיות שהחלטתו, גם אם היא כרוכה בסיכון, תוביל לדינאמיקה חיובית.

תגובתי: אני סבור שזה נכון, גם מפני שזה יעזור לו להעביר את ההחלטה על ההתיישבות של הלטינו-אמריקאים בארה"ב. הוא יוכל לסגור את הגבולות, במקומות שצריך, ולעשות כל מה שירצה, מפני שמצד אחד, הנגיף מתפשט ונגרמת החמרה, ומצד שני, האנשים בכל זאת מקבלים אפשרות לעבוד ולהרוויח כסף. בעיקרון, הוא יכול לתמרן כרצונו, ואף אחד לא יוכל להאשים אותו בדבר.

מתוך תוכנית טלוויזיה "ווירוס קורונה מפוצץ את הכלכלה הישנה", 26.03.2020

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest