דף הבית / המשבר ופתרונו / קורסי ערבות: התוכנית החינוכית של המשבר

קורסי ערבות: התוכנית החינוכית של המשבר

היום אנחנו צריכים ליצור מערכת של השכלה וחינוך אינטגרליים. במסגרתה אנחנו נסביר, על מה מדברת שיטת התיקון: כיצד בנוי העולם, במה היא הבחירה החופשית של האדם, איך האגו התפתח במשך ההיסטוריה, לאיזה מבוי סתום הוא נכנס היום. אנחנו נספר על כך, שהסוף של ההתפתחות האגואיסטית מורגש כמשבר, שהיום נפתח ומתגלה לנו העולם הגלובלי והאינטגרלי, שמצד הטבע זה מתבטא בצורה של אסונות אקולוגיים, ובחברה האנושית, שבעל כורחה נכנסה למסגרות של המערכת האינטגרלית, שכתוצאה מכך אנחנו עכשיו תלויים זה בזה.

כל זה לא התגלה במקרה, אלא כדי לאלץ אותנו לתקן את הקשר בינינו ולעבור למדרגת התפתחות הבאה. הייחודיות של המדרגה הזאת היא בכך, שהיא מורכבת משני כוחות משולבים הדדיים שנמצאים באינטראקציה ביניהם: כוח האגו ב"קו שמאל", וכוח ההשפעה והאהבה ב"קו ימין". באופן כזה, אנחנו נבנה יחס חדש כלפי העולם ונסתכל עליו כבר בצורה אחרת. בכך שנהפוך את עצמנו לטובים יותר, אנחנו נתקן את המשפחה, את הסביבה שלנו, את החינוך, התרבות, המדע, הכלכלה, הפיננסים וכולי. כי דווקא אנחנו, בני האדם, בנינו את כל זה, ולכן על ידי זה שנשתנה בעצמנו אנחנו גם נשנה את כל המערכות האלה. זאת תהיה התוצאה של הטבע הפנימי החדש של האדם, שהשתנה והשיג איזון.

את הידע אנחנו ניתן לאנשים בקורסים שנגישים לכל אחד. חמישה עשר מפגשים של שעתיים שלוש יפקחו לאדם את העיניים לעולם החדש שבו הוא מצא את עצמו, ירחיבו את אופקיו, יקשרו את ההיסטוריה עם היום ועם יום המחר, יפתחו את הטבע האישי שלו ואת הטבע של העולם, ובכלל, יקנו הבנה של אותו התהליך האבולוציוני שאנחנו עוברים. הכול יוגש במקשה אחת, כולל תפקידו של עָם ישראל ותפקידם של אומות העולם. בכך שיגלה את התמונה האינטגרלית הזאת, האדם יראה, שהכול מבוסס על תמיכה הדדית ועל אחריות הדדית, ולכן מכולם ומכל אחד נדרשת עזרה הדדית, כדי להגיע בסופו של דבר לעולם "עגול".

למעשה המתודולוגיה הזאת לא מכניסה שום דבר חדש בהשוואה לאותה השיטה של אברהם, שהניחה את היסודות לעם היהודי ושבה אנחנו משתמשים היום.

קורסי ערבות יאפשרו לאנשים להרגיש מהר מאוד איך המצב משתנה לטובה, גם במדינה שלהם וגם בכל העולם. ניתן יהיה לראות את התוצאה תוך מספר חודשים.

מתוך שיחה 05.06.2012

ידיעות קודמות בנושא:
על המבוי הסתום של המדע המודרני ועל המדע העתידי
שיטת התעוררות האהבה
הגבול של הצמיחה האגואיסטית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest