דף הבית / המשבר ופתרונו / קומוניזם: אוטופיה או מציאות, חלק ז'

קומוניזם: אוטופיה או מציאות, חלק ז'

הערה: רבים סבורים שמדינות סקנדינביה הן סוציאליסטיות… תשובתי: לא, סקנדינביה זו חברה "פרימיטיבית" ולא מפותחת מבחינה אגואיסטית די צרכה.

שלוש ארבע מדינות קטנות עם שורשים עממיים עמוקים, חיות בצורה מבודדת מאוד כך שקפאו בהתפתחות הפנימית שלהן. לכן הן מסכימות שמצד אחד, מלך מנהל אותן, אבל מצד שני, ישנו איזה שוויון זכויות מאחר והן מרגישות את עצמן כמו משפחה קטנה.

מדינות סקנדינביה עדיין לא יצאו "מהמערה", כמו בחברה עתיקה, הן עוד לא התחילו להרגיש בתוכן את הכוחות העצומים, האגואיסטיים, שקורעים לגזרים. ולכן אי אפשר לקחת אותן בתור דוגמה, כי סוג כזה של קהילה אפשר למצוא גם באפריקה, איפה שלאנשים אין שום דבר בכלל, זה לא משנה. במדינות סקנדינביה יכולה להיות תרבות גבוהה, מדע מתקדם, פרסי נובל, כל מה שרק אפשר, אבל מדובר על ההתפתחות הפנימית של האדם. מנקודת מבט זו, הן מדינות שלא מפותחות דיין מבחינה אגואיסטית.

אני לא אומר שזה רע. הן יכולות להיות מפותחות יפה מבחינה כלכלית ותרבותית, אבל אין בהן את אותו האגו האנושי המפותח, הנוקשה, שנחוץ להן להכרה בכך שהם אגואיסטים. הם עדיין לא גדלו עד למצב הזה. עם הזמן, ההתקרבות של האנושות לחיפוש ויצירת חברה אינטגרלית, תשפיע עליהן בהדרגה והם בקפיצה יפרצו קדימה ויידבקו לאחרים.

המשך יבוא…

מתוך תוכנית הטלוויזיה "על החיים שלנו" מס' 4, 11.5.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest