דף הבית / כלכלה / כסף / קדימה לקראת ניצחון הסוציאליזם?

קדימה לקראת ניצחון הסוציאליזם?

דעה (מ. חזין, Hazin, כלכלן): תיאוריית המשבר מדברת על כך, שתפיסת ההתקדמות הטכנו-מדעית הסתיימה, ומוכרחים לחפש מנגנונים חדשים של ההתפתחות הכלכלית. בהיסטוריה התרחשו אירועים כאלה כאשר המודל העתיק עבר לפיאודלי ואחר כך הקפיטליזם החליף את המודל הפיאודלי. ולא ניתן להימנע מהחלפת האליטות.

זה נאיבי לסמוך על כך שבעלי ההון של היום ירצו לעזוב את העמדות שלהם. הם כבר הראו פעמים רבות שיעדיפו לשפוך דם בכל העולם. זאת אומרת, במסגרת העולם הקפיטליסטי לא יצא לבנות דגם חדש כי הוא יתדרדר בהדרגה במידת הצטמצמות המשאבים ובאותו זמן יגרום לצמצום האליטות. ככל שהאליטה תצטמצם כך היא תחזיק בצורה נוקשה יותר את העם בכל העולם שיציית לה.

אני לא יודע מה יכולה להיות השיטה החדשה של ההתפתחות הכלכלית שתאפשר לספק צמיחה כלכלית אחרי המשבר הזה, ואני גם לא בטוח כיצד ייראה הדגם הסוציו-פוליטי במצב כזה. העיקר, שהיום אנחנו חייבים ליצור סביבה שבה נוכל לעלות במחשבה ולפתח דגמים כאלה. ובמצב כזה הברירה היחידה היא החברה הסוציאליסטית.

התייחסותי: חזין הוא כלכלן והוא חושב רק מתוך ההשקפה הכלכלית. אני כמקובל יוצא מתוך המגמה של התפתחות העולם לצורה אחידה ומאוזנת. וזה מכוון לרמת צריכה סבירה, שווה, כלל עולמית. כל שאר המשאבים והאפשרויות, האדם חייב לכוון רק להתפתחות החברתית שלו, להשגת החיבור המוחלט בין כל האנשים על ידי שיטת החינוך האינטגרלית. אני לא נגד זה שצורת הארגון החברתית הזאת תיקרא סוציאליסטית, בלי לערוך שום הקבלה עם ברית המועצות לשעבר.

ידיעות קודמות בנושא:
המרקסיזם הוא שוב העתיד הזוהר שלנו
סופו של הקפיטליזם
מרקסיזם – לא מה שחשבנו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest