דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קדימה, לקראת… ההסתרה

קדימה, לקראת… ההסתרה

בעל הסולם, "הקדמה לתלמוד עשר הספירות": "הסתר אחד, פירושו, הסתר פנים בלבד, והאחוריים מגולים להם… והסתר תוך הסתר, שפירושו, שאפילו אחוריו של הקב"ה נסתרו מהם. כי אינם מאמינים בשכר ועונש".

האם אני נמצא באחד מהשלבים האלה? – לא, בינתיים הבורא נעדר מהתמונה שלי. אני לא מרגיש שהוא קיים, ולא מרגיש שהוא לא קיים. אני פשוט לא מרגיש שום דבר. מכאן משמע שזה עדיין לא שלב של הסתרה.

כי בזמן ההסתרה אני בכל זאת מרגיש שקיים מישהו שנסתר ממני. זה מאפשר לי לחקור: למה ובשביל מה הוא נסתר? מהי ההסתרה הזאת בפני עצמה? איך להסיר אותה? ויכול להיות שכדאי לי דווקא להסתיר את עצמי ממנו עוד יותר, ואז הוא יתחיל להתגלות? הרי אני לא אסתיר את כולי ממנו, אלא רק את הרצון לקבל שלי, את האגו שלי. אם נסתיר את אותו החלק של הלב שבו שולטת האהבה העצמית, אז בחלק שנשאר אני אולי אוכל לגלות את הבורא, להתחבר איתו.

אם כן, ההסתרה היא כבר התחלת העבודה והבדיקה: אני מברר באילו תנאים אפשר להסיר את ההסתרה. מדובר על תקופת ההכנה לפעולה שתגלה לי את הבורא. ואילו עכשיו אנחנו נמצאים בהכנה של ההכנה.

שאלה: מה יביא לנו תועלת בשלב הזה?

תשובתי: ההתקדמות למצב שבו נרגיש שהוא נסתר.

אז מה עליי לעשות כדי לגלות את ההסתרה שלו? – אני צריך להבין את מי אני רוצה לגלות, מיהו הבורא. הבורא הוא תכונת ההשפעה. כלומר, אני צריך לגלות שתכונת ההשפעה נסתרת ממני. כשאני באמת ארצה אותה, אני ארגיש שהיא אינה קיימת בתוכי, ולשם כך אני צריך לעבוד עם החברים בקבוצה.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 02.02.2012

ידיעות קודמות בנושא:
המרגלית היקרה
קצה החוט
להבין את ההשגחה העליונה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest