דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבלה "לשימוש כללי"

קבלה "לשימוש כללי"

שאלה: איך אפשר לגלות ולדעת שאדם מוכן ללימוד חכמת הקבלה ?

תשובתי: איך אנחנו קובעים שלילד מותר לקרוא ספר מסוים? ההורים נמצאים בדרגה אחת מעל הילד ולכן מבינים שאפשר לתת לו ספר המתאים לגילו. ובעוד כמה שנים הוא יגדל לרמה כזו שיוכל לקרוא ספרים עוד יותר רציניים.

אותו הדבר קורה גם בחכמת הקבלה. אפשר לראות לפי הדור העכשווי ולפי מה שקורה בעולם, שהעולם מוכן לגילוי של חכמת הקבלה. המושג "קבלה" מסמל גם "העברה", כי היא הועברה מדור לדור עד שהגיעה אלינו.

המקובל הגדול האחרון בשרשרת הזאת היה בעל הסולם, שפיתח את חכמת הקבלה עד לשימוש הכללי. והוא כותב בספרים שלו, שמזמן זה ואילך אפשר לגלות את חכמת הקבלה לכולם. כמו שנאמר: "ונהרו אליו כל הגויים".

אני קיבלתי את המשימה הזאת מבנו הבכור של בעל הסולם, הרב ברוך שלום אשלג, ולכן אני חייב לבצע אותה. אין לי כבר בחירה ואיני יכול להחליט האם כדאי לעשות את זה או לא, ולמי לגלות את חכמת הקבלה ולמי לא. אם ניתנה לי המשימה להעביר את הידע של חכמת הקבלה לכולם, אני חייב לגלות אותה לכל העולם עד כמה שזה בכוחי.

בכזה מצב אנחנו נמצאים היום, לכן מחכה לנו עבודה רבה מאוד ורב צדדית. קודם כל, צריך "לנקות" את חכמת הקבלה מכל התוויות והדעות השקריות, לנתק ולהפריד אותה לגמרי מכל מיני סוגים של "קבלה מדומה": קלפי טארוט, ריקודים טקסיים, מדיטציות על פי ספר, אבנים, כתובות, חוטים אדומים, מים קדושים, וכולי.

שנית, חייבים להסביר, שחכמת הקבלה מיועדת לתיקון האדם, והתיקון הוא בקשר שלו עם האחרים. רק על ידי חיבור נכון בינינו אנחנו נבצע את התנאי לגילוי של הכוח הרוחני, האור העליון בקרבנו.

כאשר אנחנו נגלה את הכוח העליון הזה בינינו, הוא יתחיל לעבוד בתוכנו, בכך שיעלה אותנו לדרגת קיום אחרת. האור שממלא אותנו יעלה אותנו עד להרגשת המציאות החדשה.

ואילו תמונת העולם הזה תיעלם בהדרגה. תחילה, היא פשוט תאבד את חשיבותה, בכך שתפנה מקום לתמונה של עולם עליון יותר, שמשקפת קשרים בין הכוחות הפנימיים שמנהלים את כל הבריאה.

ועם הזמן האנושות תתקדם ותתחיל לעבוד עם הכוחות האלה. ואז אנחנו בהדרגה נפסיק להרגיש את העולם הזה, הוא כאילו יתאדה, ייעלם מההרגשות שלנו. כי העולם הזה הוא מדומה וקיים רק בחמשת החושים שלנו. אנחנו כבר נתחיל להתקיים רק בעולם הרוחני.

למצב כזה אנחנו צריכים להגיע, וישנו אפילו סמן של סיום בלתי נמנע של התהליך הזה – 6000 שנה מהגילוי הרוחני הראשון של אדם ועד לסיום של כל התיקונים. בגמר התיקון כל האנושות, בעזרת חכמת הקבלה, חייבת להתחבר כאיש אחד בלב אחד. ואז כולנו נימצא רק במדרגה עליונה.

אבל כל התסבוכת שליוותה את חכמת הקבלה כל כך הרבה שנים הייתה הכרחית. כי ללא זה הילד לא יכול לגדול. תסבוכת, בלבול, זה חלק מההתפתחות שלנו.

שאלה: אז מה זו בעצם חכמת הקבלה?

תשובתי: חכמת הקבלה, זה גילוי של מערכת כוחות שבה פועל הכוח העליון האחד, שנקרא "בורא", שזה שווה ערך לטבע העליון, שכולל בתוכו את כל הצורות של הקיום שלנו. והגילוי של הטבע העליון הזה, של הבורא, מתרחש דרך השגת השתוות עימו. לגלות את הטבע העליון הזה, להתחבר עימו ולזהות את עצמך איתו, זו היא המטרה של חכמת הקבלה.

נקווה שאנחנו עוד מעט נשיג את זה. זה מעלה את האדם לדרגת הבורא. אבל אם אנחנו לא נלך בדרך הטובה הזאת, אז בטבע יופיעו כוחות אחרים שידחפו אותנו לזה בדרך של משבר ובכל זאת יחייבו אותנו להגיע לזה.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 476, 18.12.2014

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest