דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה זו מעבדה לחקר הבורא

קבוצה זו מעבדה לחקר הבורא

עבודה רוחנית תלויה באופן שבו אנחנו יוצרים את הקבוצה, באופן שבו אנחנו מנהלים את עצמנו בתוכה, משנים, מנסים אפשרויות של קשרים ושילובים בקבוצה. במידה הזאת אנחנו כמו במעבדה, מתחילים להרגיש את השפעתו של הבורא עלינו: יותר או פחות, קרוב יותר או רחוק יותר וכולי.

כל הקבוצות שלנו בעולם כבר יכולות לארגן ביניהן תנאים כאלה שבהם יוכלו לחקור את הבורא. ובמידת ההתקרבות, ההתרחבות, הריחוק זה מזה, הם מתחילים להרגיש אותו.

הבורא, זה פשוט הכוח הכללי, ואילו אנחנו אלה שיכולים להרגיש אותו ולשנות בתוכנו. "בתוכנו" הכוונה בתוך הקבוצה, בקשר בינינו שבתוכו מושג הבורא.

לכן אנחנו תמיד מייעצים ליצור קבוצות ולהתאחד בתוכן לפי המלצותיו של המורה המקובל שלנו, הרב"ש. אם נעבוד בצורה כזאת, אז במידת ההתקרבות וההתרחקות שלנו, אפילו בצורה מלאכותית, נתחיל להרגיש את התגלות הבורא בתוכנו. ואז יצטבר ניסיון על האופן שבו אנחנו יכולים לעבוד איתו.

זוהי פעולה מעניינת מאוד שנקראת "עבודה רוחנית". על ידי פעולה זו נגיע לתכונה שבה הבורא ימלא אותנו. וכשנתמלא בבורא, נרגיש בדרגות הבאות של הבריאה, למעלה מהעולם שלנו.

גם היום אנחנו מלאים בבורא, אבל בדרגה הבהמית, הנמוכה ביותר. לכן הדרגה הזאת לא נותנת לנו הרגשה של נצחיות, שלמות, השגה. מאחר וכולנו נבראנו על ידי הבורא באופן זהה, כבני אדם הדומים זה לזה, ומקושרים במידה מסויימת בינינו, על ידי הבורא, אז אנחנו לא מרגישים את האיחוד הזה ואת הבורא בתוכו. אבל ברגע שנתחיל בעצמנו להתאחד בינינו יותר, אז נתחיל מיד להרגיש אותו. לכן הדרגות הבאות, שתלויות  באיחוד יותר גדול בינינו, יתגלו בנו כהשגה.

מתוך שיעור וירטואלי, 22.12.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest