דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / קבוצה המכוונת את עצמה למטרה בעצמה

קבוצה המכוונת את עצמה למטרה בעצמה

צריכים להבין, שכולם עוברים הכבדה מהאגו, ובכל אחד מתעוררות מחשבות ביקורתיות בנוגע לרב, לקבוצה, לכיוון, לסדר הלימוד, בהשוואה עם שיטות אחרות. וזה טוב ונכון, הספקות הללו נשלחים מלמעלה. אסור למחוק אותם אלא צריכים לקבל ולהתגבר עליהם. כל ההתקדמות מתרחשת רק על ידי כך שאנחנו ללא הרף עושים בירורים ביחס למטרה, הדרך, בודקים את הסטייה שלנו.

ואם האדם לא מסוגל לחזור חזרה למסלול הנכון, לתקן את עצמו ביחס לכיוון, כיוון שהאגו שלו לא מאפשר לו לראות את מצבו האמיתי, הגאווה מעוורת אותו, כדאי ללא שום רחמים להרחיק אנשים כאלו מהקבוצה, הרי הם מסוכנים מאוד.

לא צריכים להתבייש ולהסתיר מצבים כאלו בקבוצה. ההיפך, אם נדע את הכול על מקרה כזה ונגיב, יהיה לנו קל יותר להתמודד איתו. בקבוצה הזאת יורגש שכולנו יחד ומוגנים על ידי גב אחד רחב. הם יוכלו לקבל עצות מהאחרים וכולנו נתעשר, כדי שזה כבר לא יקרה במקומות אחרים.

אנחנו נוכל ללמוד ממקרים כאלו כדי כבר מראש לדעת כיצד ליישר את הכיוון שלנו, לברר את העקרונות. הרי המתחיל אינו מבין איזה ניסיון בעל ערך נצבר בקבוצה תוך עשרות שנים. נדמה להם שמספיק לקרוא דף או שניים מהתקנון ויתברר מה זה. הם לא מבינים שכל זה מתבסס על שינויים פנימיים שבאדם, שנצברים מתוך עבודה של שנים.

הדרך הזאת דורשת מהאדם כל הזמן להביא את עצמו לשינויים: לא לשנות משהו מבחוץ אלא לשנות את עצמו עד שיראה שסביבו עולם אין סוף. "כל הפוסל במומו פוסל", לכן בדיוק את המומים האלו אנחנו צריכים לתקן בתוכנו ולא את העולם החיצוני. רק זה יהווה את הגישה הנכונה.

וצריכים להיות זהירים מאוד ולא לאפשר לנהל את הקבוצה לאנשים שיש להם נטייה לשלוט, לדכא את האחרים, לא לתת לאחרים מקום ולקבל שווה בשווה תפקידים שונים. הרי בכך הם לא נותנים לאחרים להתקדם ובכך קוברים את עצמם.

מתוך השיעור "שיחה על הקבוצה", 28.10.12

ידיעות קודמות בנושא:
בומרנג תמיד יחזור אליך חזרה
זה אופייני לאגו להגן על ה"טריטוריה שלו"
אוי, מה קורה איתי, איפה אני?!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest