דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / צריך להיות רציני ונמרץ

צריך להיות רציני ונמרץ

שאלה: אני לא יודע מי או מה הוא הבורא, למרות שאני מקשיב לך חמש שנים. במשך הזמן הזה הבנתי את הטבע שלי וזה לא מצא חן בעיניי. איני יכול באופן עצמאי לשנות את הטבע שלי, הקבוצה לא קיבלה את האגו שלי, והאגו שלי לא יכול לקבל את הקבוצה. מה עליי לעשות?

תשובתי: ישנה שיטה להיאבק באגו כדי לתקנו. אם יש לך כזה אגו נורא, חייבים להמשיך ללמוד ובכל זאת להיות נוכח בקבוצה. יש לך תכונות ויסודות טובים, אני מיד מרגיש את האדם, ששואל את השאלה. רק צריך להיות רציני, נמרץ ותקיף. חמש שנים, הן לא זמן מספיק, זו בסך הכול הכרות ראשונית. ואילו חמש השנים הבאות יהיו משמעותיות יותר, כאשר אנחנו מתחילים "לעמוד על ערכו" זה של זה. כעבור חמש שנים אנחנו נכנסים למגע, מגלים מעט זה את זה. חמש שנים נוספות, הן כדי באמת להתחיל לגלות בשילוב שלנו את הבורא. בעיקרון, כל החיים שלנו מיועדים רק לזה.

כאשר התחלתי ללמוד אצל הרב"ש, היא סיפר לי כיצד אביו, בעל הסולם, בהיותו אדם צעיר, הגיע פעם למורה שלו לפורסוב שליד וארשה. בזמן ההמתנה למורה, הוא לקח מהמדף ספר ופתח אותו ונדהם ממה שהיה כתוב שם! מסתבר, שזה היה ספר "עץ החיים" של האר"י, שבו דובר רק על חכמת הקבלה, והוא כל כך רצה לדעת את זה.

המורה שלו נכנס ואמר: "מה לקחת?! תחזיר מיד למקום!". הוא הניח את הספר על המדף, אבל כבר ידע על מה הוא מדבר. לכן הלך מיד לחנות ספרים וקנה אותו, הוא חש מראש, שעכשיו הוא כבר "על הסוס"! אבל באותו זמן הוא לא ידע שכדי להבין את מה שנאמר בספר, יידרשו לו 20 שנה! וזה לנשמה גדולה כל כך, כמו בעל הסולם!

אני עד עכשיו מתפלא, איך רב"ש סיפר לי דבר כזה מבלי לחשוש שאני אתאכזב, ואני באמת, לא התאכזבתי. פשוט עלינו להבין שהחיים ניתנו לנו, כדי לצאת לעולם העליון. ואחר כך הכול כבר יתנהל בתוך המגע הזה.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 8.5.2016

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest