דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / צנרת בלתי נראית של עזרה הדדית

צנרת בלתי נראית של עזרה הדדית

laitman_2008-11-14_7127_70.jpg

היום זו כבר עובדה ריאלית: אנחנו לא קיימים בנפרד זה מזה. קודם לכן גם היינו מחוברים, אולם לא היינו מודעים לכך. עכשיו זה מתגלה לנו בבירור, על מנת לאלץ אותנו לבצע את עבודתנו. ולפני כן, באמת לא היינו כל כך תלויים זה בזה. זה לא נדרש מאיתנו, אנחנו עוד רק גדלנו והתפתחנו, כמו ילד, שבינתיים לא דורשים ממנו עבודה רצינית, שאותה מבצע אדם מבוגר. כי הרי הילד עדיין לא מסוגל לבצע אותה.

אך עכשיו גדלנו באגואיזם שלנו, והמערכת הכללית התגלתה. היא התגלתה בהדרגה משך כל אלפי השנים ובני אדם הפכו ליותר ויותר מחוברים. בבבל העתיקה בני האדם ניסו להתחבר, מיד פרץ המשבר והם התפזרו על פני כל כדור הארץ, כך שהקשר נעלם. ושוב הם התחילו להתחבר, בכך שעברו דרך מלחמות, אסונות, גילוי יבשות חדשות והתפתחות הדתות. דברים אלה הם בעצם הופעתם של כל מיני סוגים של קשרים בתוך המערכת. עד שאנחנו סוף סוף מגיעים לעולם ה"גלובלי" של היום.

לכן אינך יכול להתרעם על כך שמסיחים את דעתך על ידי בעיות גשמיות! באותה המידה שהעולם סובל, גם אתה תסבול, בהתאם למצבך וחשיבותך במערכת הכללית. לכן בעולם ישנם כאלה, שחיים טוב יותר וכאלה שחיים רע יותר. לעולם יש איזשהו מצב ביניים כללי אך כל אחד תופס אותו באופן שונה, מפני שהנשמות נמצאות במצבים שונים במבנה הכללי הזה של הנשמות, ולכל אחד מדרגה, תפקיד, מקום עבודה משלו, בדומה לחלקים של גוף אחד.

העיקרון הוא פשוט מאוד: אם לכולם יהיה טוב, אז גם לך יהיה טוב! אך צריך לא סתם לחכות עד שלכולם יהיה טוב, אלא לרצות שזה יקרה… ולא מפני שאני מחכה שמזה יהיה לי טוב, כי אז זה כבר לא יהיה "על מנת להשפיע". אך אפילו למען עצמי, "לא לשמה", זה גם טוב. אנחנו רואים, שמביאים את האדם בהדרגה להבנה הזאת. אותה התלות, שאותה אנחנו מגלים היום בכל רחבי העולם, בין כל המדינות והעמים, מספרת לנו שזה בלתי אפשרי, שכשרע לאחד, אז לשני לא יהיה רע.

אנחנו רואים שקיים בינינו איזה קשר פנימי, שדרכו הבעיות זורמות כאילו בצנרת תת-קרקעית, ממדינה למדינה, מעָם לעָם. אנחנו בעצמנו לא מבינים ממה זה מתרחש. וזהו הגילוי ההדרגתי של המערכת העליונה, כדי שאנחנו סוף סוף נראה אותה לפנינו. אין לנו לאן לברוח ממנה.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 08.07.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הראש כואב עבור כל הגוף
כולנו ב"חלון" אחד
אל תאחל רע לאחרים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest