דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / צירים לפני לידת העולם החדש

צירים לפני לידת העולם החדש

מתוך הכנס באירופה, שיעור מס' 1

שאלה: האם כבר הגענו לנקודה הנמוכה ביותר המרוחקת מהבורא?

תשובה: אנחנו נמצאים כרגע בפתח הכניסה להרגשת הבורא. אנחנו רואים את זה גם לפי מצב העולם, וגם לפי מצבנו. אנחנו נתנו מספיק יגיעה, עשינו הרבה מאוד כנסים, כולל הכנס בערבה. צריך לקוות שהכנס הנוכחי והשבוע של חג הפסח שבא עלינו לטובה, כל מכה שאנחנו נותנים היום שמכוונת לאיחוד ולחיבור, יכולה להיות האחרונה, ואנחנו נקבל את הגילוי.

אנחנו לא יודעים בדיוק מתי זה יקרה. זה תמיד קורה לאדם במפתיע, על זה אפילו כותבים במקורות. אבל, בעצם אנחנו עומדים בפתחו של הגילוי הרוחני. ככלל, הוא תמיד מגיע מתוך החושך, זאת אומרת, היציאה לדרגה הבאה מתרחשת כמו הבריחה ממצרים, באמצע הלילה, או כמו לידת תינוק, שיש מאין, מתוך החושך, פתאום יוצא לאוויר העולם.

נקווה שנשיג את זה כאן ועכשיו. צריך לחכות ולרצות את זה בכל דקה של החיים שלנו. ואפילו אם זה לא יקרה מייד, בכל זאת, מתוך הבנתי וניסיוני, מתוך הדרך שעברתי, אני אומר לכם – זה חייב לקרות לנו.

כמובן, שאני לא יכול להתחייב ולחתום על זה, כי כל מה שקורה לנו תלוי בכל העולם. לכן, לא אני ואף מקובל גדול ככל שיהיה, לא היו יכולים לחזות מראש כיצד זה יתרחש, הרי אנחנו איתכם חלוצים. כל המקובלים היו אינדיבידואליסטים שגילו את העולם העליון ביניהם, בתוך קבוצה קטנה: תלמידי רבי שמעון, תלמידי האר"י, רמח"ל, בעל הסולם.

וכעת, הגיע תורנו לצאת אל הדרגה הבאה. אך איני יכול לנקוב בתאריך מדויק או בתנאי כלשהו, שעל ידי ביצועו זה יקרה. אף על פי כן, אנו עומדים על הסף, בכניסה אל העולם הרוחני. הסתיימו תשעת חודשי התפתחות העובר וכעת מתחילה הלידה, זהו המצב שאנו נמצאים בו היום. הוא עוד יכול להימשך מעט זמן, כמו תנועות העובר קדימה-אחורה, קדימה-אחורה, שמורגשות כצירי לידה בתוך האם, אבל אנחנו כבר בתוכם.

שאלה: וזה מה שנקרא הנקודה הנמוכה ביותר מהבורא מבחינת האנושות?

תשובה: היא המרוחקת ביותר, ועם זאת הקרובה ביותר. אנחנו צריכים הרי את ההבדל בין הפוטנציאלים.

צירים לפני לידת העולם החדש

מצד אחד, חייבים להיות "צירי לידה": לחץ עצום, מאמצים אדירים. נדמה, כי מה כבר יכול לקרות כאן? פשוט אנחנו יודעים מהניסיון שלנו, שבצורה כזאת נולד התינוק לעולם. כך שאנחנו נצליח.

שאלה: כיצד אנחנו מרגישים את החיוּת של הנקודה הזאת, האם באופן אינדיבידואלי בתוך עצמי, או בתוך הקבוצה?

תשובה: זאת כבר לא נקודה, אנחנו צריכים להיוולד כאשר בינינו יתרחש החיבור שיהווה מערכת מעשרה חלקים, עשר ספירות, הדמות הראשונה של התינוק שנולד בינינו. המערכת הזאת, הכלולה מעשרה חלקים, צריכה להיות בעלת מבנה מוגדר: מתח פנימי וכוח אדיר שבו מתגלה האור העליון. זהו חוק פיסיקה, מתח פנים בתוך המולקולות, אין פה שום דבר אחר. אנחנו רואים את אותו הדבר בכל מקום: בתוך הטבע, בתוך הטכנולוגיה. כל תופעות הטבע בנויות דווקא מתוך הניגודים.

מתוך הכנס באירופה, שיעור מס' 1, 22.03.2013

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest