דף הבית / כלכלה / כסף / ציטטות על המשבר המתקרב

ציטטות על המשבר המתקרב

דעות: ג'ורג' סורוס: "השווקים הפיננסיים דוחפים את העולם לשפל הגדול הבא, שיוביל להשלכות פוליטיות בלתי צפויות. השלטונות, במיוחד באירופה, איבדו את השליטה על המצב".

מוחמד אל אריאן, מנכ"ל פימקו: "קיימים כל התסמינים של פשיטה מוסדית על הבנקים הצרפתיים, מה שיאלץ את הבנקים להוריד את החשיפה לסיכון. כך אירופה תמצא את עצמה במשבר בנקאי בקנה מידה מלא".

שלאי-ברזביץ', מנכ"ל UniCredit Group: "השאלה היחידה היא – כמה זמן הכוח המאסף של ממשלות אירופה יוכל לחזק את רוחה של יוון".

סטפן הומבורג, יו"ר מכון הפיננסים הממשלתיים בגרמניה: "האירו קרוב לסופו העגום. קריסת איחוד המטבעות נראית עכשיו בלתי נמנעת".

נייג'ל פראג', חבר הפרלמנט האירופי: "אני חושב שהגרוע מכל עוד מצפה למערכת הפיננסית, והזהב יגדל לגבהים שאנחנו לא יכולים אפילו לתאר לעצמנו".

קרל ויינברג, כלכלן מוביל מ-High Frequency Economics: "ברגעים אילו, ההנחה היסודית שלנו היא שיוון תכריז על פשיטת רגל תוך מספר שבועות".

יו"ר ארגון העבודה הבינלאומי: "האבטלה הכוללת לקראת סוף 2012 במדינות ה-G20 יכולה להגיע ל-20-40 מיליון מובטלים".

יוזף אקרמן, יו"ר Deutsche Bank: "בנקים אירופאים רבים לא ישרדו, אם נעריך מחדש לפי רמות השוק את החוב הריבוני, הנשמר בתיקי הבנקים".

אלסטר ניוטון, אסטרטג בחברת Nomura Securities International בלונדון: "אנחנו רק נכנסים לתקופה הקריטית עבור גוש האירו, ואיום הקריסה עד סוף השנה גדול יותר מאשר בתחילת המשבר".

אנה ברנהארדט, יו"ר Barnhardt Capital Management: "הכול נגמר. מהרגע הזה כבר אי אפשר לחזור אחורה. הדבר היחיד שיכול לקרות הוא קריסה מלאה וסופית של כל מה שאנחנו מכירים, והאנושות תתחיל מאפס. ואם אתם חושבים שהקריסה הזאת תתרחש בלי מלחמה גדולה ולוהטת, אתם טועים ובגדול".

לקשמן אצ'וטן, מנכ"ל ECRI: "התהליך מתחיל להזין את עצמו, אתם יכולים לצעוק ולרקוע ברגליכם, אבל התהליך כבר לא יעצור".

ידיעות קודמות בנושא:
חוסר שיווי המשקל בכלכלה העולמית יתקן את המשבר
קרן המטבע הבינלאומית מזהירה מפני משבר פיננסי עולמי חדש
הכלכלן "רשם" לכלכלות  העולם "צום רפואי"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest