דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / צורת תיקון ישירה ועקיפה

צורת תיקון ישירה ועקיפה

אם אני רואה את הדברים השליליים מחוצה לי, זה אומר, שאני צריך לתקן את עצמי ואז אני לא אראה שום דבר שלילי ורע. חבר שהיו לו בעיות ייראה לי כמוצלח.

בעל הסולם כותב במאמר "גילוי והסתר פנים של ה' יתברך", שאנחנו רואים את החברים נפסדים, חולים, לא מוצלחים וכולי, אבל ברגע שנתקן את עצמנו נראה אותם בריאים, עשירים ומוצלחים. כלומר, בעצם אני צריך לתקן את עצמי.

אבל ישנה עוד דרך: לבוא אליהם ולעזור להם להפוך להיות בריאים, עשירים ומוצלחים. יכול להיות תיקון על ידי זה שאני בא אל החברים ומתקן את עצמי בהם, ויכול להיות תיקון שאני מתקן את עצמי בצורה ישרה ורואה שהם מוצלחים.

ובאמת, התיקון הנכון זה תיקון בתוך עצמי. וזה שאני בא אליהם ומתקן אותם ובזה אני רואה אותם מוצלחים, זה תיקון עקיף, חלופי ולא תיקון ישיר.

תיקון ישיר, זה לתקן את היחס שלי עם הבורא ולראות את כל העולם מסודר ומתוקן. כל העולם זה הכלי שלי, ואם אני מזהה בו כל מיני חסרונות, זה אומר שהבעיה היא בי. כי באמת הכול נמצא בגמר התיקון.

העולם לא עבר את כל השבירה, אלא רק אני נשברתי, אותו החלק שמזהה את הקלקולים הוא זה שעבר את השבירה. כל היתר נמצא בשלמות. אני צריך רק לתקן את עצמי ואז אראה את כל העולם נמצא בגן עדן, בעולם אין סוף.

אבל כדי לתקן את עצמי סידרו לנו צורה קלה של התיקון, על יד התכללות הדדית: אני מגיע לעולם ועוזר לו להיתקן, לתפוס ולהוציא מהעולם את החלקים השבורים שלו ולעלות אותם כמ"ן, כתפילה. העולם, זו המדרגה התחתונה, אני, זו המדרגה האמצעית, והבורא זו המדרגה העליונה, כלומר אני מבצע את עבודת הכוהנים. אבל זה כבר תיקון בצורה לא ישירה, אלא בצורה עקיפה, על ידי התכללות הדדית ופעולות עוקבות.

שאלה: יוצא, שאני אראה את תוצאות התיקון רק לאחר שאתקן את עצמי בפנים?

תשובתי: ודאי! אחרת איך אתה יכול לומר: "אני אראה"? אתה לא יכול לראות את התיקון אם אתה לא מתקן את עצמך. השאלה היא רק, האם אתה פועל ישירות לבורא או בדרך חלופית, בדרך עקיפה.

מתוך ההכנה לשיעור, 16.03.2014

ידיעות קודמות בנושא:
רק אני לבד חולה
את מי אני רוצה לתקן?
כל הרע שבך – זה אני

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest