דף הבית / קבלה לעם / ספר הזוהר / צורות חיבור של צירופים רוחניים

צורות חיבור של צירופים רוחניים

שאלה: עד לאן מגיעות האותיות בתהליך בריאת העולמות?

תשובתי: עד לשבע הספירות התחתונות של הבינה (ז"ת דבינה), עד לישסו"ת. כאן נמצאות תשע אותיות מ-א' ועד ט'. למטה יותר, בזעיר אנפין, נמצאות תשע אותיות מ-י' ועד צ' . ובמלכות ישנן ארבע אותיות אחרונות: ק', ר', ש', ת'.

הסדר הזה נובע מצמצום ב' (צ"ב), כשהמלכות עולה דווקא עד ז"ת דבינה, ומכניסה לשם את הכלים שלה, את הרצונות שלה. היא אינה יכולה לעלות גבוה יותר. כתוצאה מכך, התכונות של הבינה והמלכות, ההשפעה והקבלה, מתערבבות ויוצרות צורות חיבור (מתאר, קווי גבול) של אותיות. כשהם מתקשרות זו עם זו, נכללות זו בזו, הכוחות של המלכות והבינה יוצרים כל מיני צורות של צירוף הדדי.

מדוע קיימות רק 22 צורות כאלה ולא יותר? – לפי החוקים של צמצום ב' איננו משתמשים במלכות עצמה, אלא רק בקשר שלה עם הבינה. בבינה ובזעיר אנפין יש עשר ספירות בכל אחד מהם, והמלכות בכל אחד מהם אסורה לשימוש. לכן, בסכום שלהן ישנן 18 ספירות "פעילות". ובנוסף לכך, ישנן ארבע ספירות של מלכות המתלבשות על זעיר אנפין. ולכן סך הכול 22.

כמו כן, ישנן חמש צורות של מנצפ"ך השייכות לפרסא, קווי שרטוט שונים של אותיות מסוימות בסוף מילה. כל התהליך של יצירת האותיות מתרחש בעולם האצילות. משם הן נקראות לבצע השפעה לעולמות בי"ע ולנשמות השבורות.

מתוך שיעור על הקדמת ספר הזוהר, 15.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
כמו על מסך האוסילוגרף (רושם תנודות)
אני משפיע, אז מה עוד?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest