דף הבית / המשבר ופתרונו / פשיטת הרגל של דמוקרטיית השווקים

פשיטת הרגל של דמוקרטיית השווקים

מאמר דעה של דמיטרי טרופימוב: בעולם הפיננסים התרחשה פשיטת רגל של השלטון, לא היה לו במה לקנות את קולות הבוחרים. הדמוקרטיה היא שלטון העם. את השלטון הזה צריך לקנות מהעם. קונים אותו העשירים, ואם יש להם בעיות מימון, אז הם קונים את השלטון באשראי, זה יוצר את החוב הלאומי.

קונים את הקולות תמורת טובות הנאה ספציפיות: רמת חיים גבוהה, רפואה בחינם, חינוך בחינם, עזרה סוציאלית, פנסיות סולידיות. זה דורש הוצאות ענקיות. מוצאים את הכסף, כאשר הכלכלה בעלייה. אבל מתרחש משבר, וכבר אין במה לשלם. ויש יותר ויותר מובטלים וצריך להאכיל אותם. והנציגים העשירים בממשלה נכנסים לחובות. השיטה הטובה ביותר למחוק חובות, היא מלחמה גדולה. אבל כיום לא פשוט לממש זאת.

כל שלטון חולם על יציבות ולמענה הולך על הוצאות ענקיות ופשעים. אבל כאשר יש אינפלציה, היציבות היא כבר לא משהו שמישהו יכול להרשות לעצמו, ואז נותנים את השלטון לבעליו, וזה נקרא "סוציאליזם", שלטון המנותק מהעושר.

האדם חי על פי חוקי עולם החי: תחרות, לנצח עמים אחרים. אבל כיום יש יותר מפסידים ממנצחים. פעם אכלו אותם, אחר כך הרגו, אחר כך השתמשו בהם כעבדים, היום נאלצים להאכיל את המפסידים. אז האם כדאי היה לנצח אותם?

הקפיטליזם לא הצליח להפוך את הבהמה לאדם. המשימה הזאת אפשרית רק עבור הסוציאליזם, שמטרתו אינה רווח, אלא שיתוף פעולה בלימוד האדם להיות חכם. הזמן הזה הגיע, כיוון שלדמוקרטיית השווקים מצפה פשיטת רגל. לא רק מוסרית, אלא גם כלכלית.

היום הייצור העולמי יכול לפתור את בעיית הרעב על כדור הארץ, אך הוא אינו פותר. הקפיטליזם מפריע. להאכיל אנשים שאינם מביאים רווח, זה מנוגד לטבע של הקפיטליזם. הרי ללא רווח הקפיטליזם מת. לכן מנהיגי העולם בוחרים כיום בדרך הכי זולה, זורקים לרעבים חתיכה על מנת לשמור על יציבות. משימת השלטון העתידי היא הפיכת האדם לאדם חכם.

התייחסותי: יותר ויותר מאמרים ודעות על הצורך לשנות את האדם, שממנו אפשר יהיה אחר כך ליצור חברה נכונה. אנחנו חייבים להרגיש את המבוי הסתם של ההתפתחות שלנו על ידי ייסורים או באופן הכרתי. שיטת ההתפתחות האינטגרלית מיועדת להכרה המהירה ביותר של המבוי הסתום וליציאה הקלה ממנו.

ידיעות קודמות בנושא:
הדמוקרטיה עולה באש
דמוקרטיה של גן ילדים
המרשם להצלת הקפיטליזם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest