דף הבית / חינוך, ילדים / פרידה מדרגת החי של ההתפתחות

פרידה מדרגת החי של ההתפתחות

laitman_2009-12-23_2452_wp.jpg

שאלה: בשיטה בפסיכותרפיה שנקראת תרפיית הגשטאלט ישנו מושג "מחזור המגע". אלה השלבים שעובר כל אדם. פעילותו של האדם בקבוצה היא בת ארבעה שלבים. מאיפה בא המספר הזה? בכלל כמה שלבים צריכים להיות לפי החוקים של הטבע?

תשובה: לפי החוק של הטבע קיימים ארבעה שלבים שנובעים מהחמישי שהוא העליון, האפסי.

דרגה האפס היא הדרגה הראשונה, זה הטבע עצמו, ואחר כך באים ארבעה שלבי התפתחות הרצון. השלב הרביעי הוא הצורה הסופית של התפתחות הרצון.

סך הכול הם חמישה שלבים, אבל את השלב הראשון אנחנו לא לוקחים בחשבון מכיוון שהוא נמצא מחוצה לנו ושייך לטבע העליון. לכן אנחנו מתייחסים רק לארבעה שלבים של התפתחות הרצון.

מכל השלבים האלה רק את השלב האחרון אני מרגיש כמו שלי, כמו את ה"אני" שלי, וכבר לא משייך אותו למשהו שבא מבחוץ, אלא למשהו שהתגלה בתוכי.

הערה: מהם השלבים האלה בהתייחסות ללימוד ההיסטוריה של התפתחות האגו?

תשובה: הם הדומם, הצומח והחי של הטבע.

היום אנחנו נמצאים בשלב הרביעי שהוא שלב התפתחות האדם.

נכון להיום אנחנו עדיין שייכים לדרגת ה"חי" בגלל שדואגים לגוף החי שלנו ולכל מה שסביבו. אנחנו חיות משוכללות, אבל עדיין חיות, בגלל שכל הבעיות והדאגות שלנו נמצאות בתוך החיים הבהמיים שלנו, חשוב לנו איך הגוף הפיזי שלנו חי.

האדם הוא דמות מייצגת, "האדם", הוא אוסף של כל הרצונות, המחשבות, הדאגות שלנו, ובאיחוד אנחנו מתעלים מעל הטבע הפיזי שלנו. לכך היום הטבע מעורר ומוביל אותנו.

אם אנחנו בצורה הנכונה עונים על הדרישות של הטבע ומתקדמים לזה בדרך הנכונה, אז מגיעים למצב האינטגרלי שהוא "האדם", שבו כל הרצונות והמחשבות שלנו מתאחדים יחד.

אנחנו ביחד מרגישים את הרצון הזה והשכל החדש שנמצאים בדרגה יותר גבוהה מדרגת החי עד כדי כך שכשמותאמים בינינו אז לגמרי מפסיקים להרגיש את הקיום החי, הבהמי שלנו.

על הגוף אנחנו דואגים כמו על חיה, רק לצורך הקיום ההכרחי. אוכל, מין, משפחה, כל זה אנחנו נותנים לגוף לפי הצרכים הפיזיים שלו. וכל הצרכים האחרים אנחנו מעלים עד לדרגת האיחוד, האחדות, האינטגרליות, הערבות ההדדית.

זה השלב הרביעי שאנחנו חייבים להשיג. המשבר הנוכחי הוא קיצוני ומאוד קריטי, זו באמת נקודת הסתעפות שאנחנו חייבים לעבור אותה.

אני מקווה שאנחנו נעבור את הנקודה הזאת פחות או יותר בצורה חלקה דווקא בעזרת ההבנה שאנחנו חייבים לעלות לשלב הבא של ההתפתחות שלנו.

מתוך שיחה מס' 12 על החינוך האינטגרלי, 16.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
תקופת המעבר לדרגת ה"אדם"
אנושות, מי אנחנו?
לגדול ולזכות לתואר "אדם"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest