פרדוקס של מדרגות

בתוך החיבור מסתתר כוח נוסף. כל העשרה ביחד, אנחנו שווים לעליון אחד. כך פועל החוק של מדרגות אבולוציוניות וההתפתחות בטבע.

על ידי חיבור של כולם בדרגה תחתונה מתרחשת קפיצה אבולוציונית לדרגה יותר עליונה. ושם שוב מתבצע החיבור, ושוב קפיצה בהתפתחות, פריצה למדרגה הבאה. וכך כל פעם. זהו חוק פיזיקאי, חוק הטבע.

באופן כזה אנחנו הופענו כבני אדם, עם כל הכוח והמוח, עם הגוף האנושי, עם כל התאים, כל זה רק על ידי כוח האיחוד, כוח החיבור. ללא זה שום דבר לא היה מתחבר. החל מ"המפץ הגדול" והלאה עובד רק כוח החיבור.

תתחיל לעבוד עם מה שיש לך, ואתה בכל זאת תראה שאתה יכול לשכנע אנשים. אל תגיד שמלמעלה לא נתנו לך מספיק כלים לתיקון העולם. כי זה לא נכון! אם בינתיים אתה אינך מרגיש אֵילו אמצעים אתה מחזיק בידיים, אז תתחיל לעבוד ואתה תראה שהאמצעים האלה ישנם. הקהל יסכים עם מה שאתה אומר עוד לפני שאתה בעצמך תסכים עם עצמך.

אתה דווקא תלמד מהקהל, שזה כבר השלב הבא. למרות שאתה נמצא במדרגה יותר עליונה, אבל עם החלק התחתון שלך, עם האח"פ, כלומר, אתה יותר עבה מאשר האנשים שאתה יוצא אליהם. אבל הם יותר זכים, מפני שנמצאים בגו"ע.

זהו פרדוקס, סתירה פנימית. אתה נמצא בדרגה שלהם עם הכלים דקבלה (אח"פ) שלך, ואילו הם נמצאים באותה הדרגה עם כלים דהשפעה (גו"ע) שלהם. אמנם הם נמצאים בדרגה שיותר נמוכה משלך, אבל מתגלים בהם כלים יותר זכים משלך. אתה יותר עבה, בעצם אתה יותר אגואיסט מהם. והעובדה היא, שאתה רוצה את הבורא ולא איזה שהם דברי ערך ארציים.

הם מסכימים עם מה שאתה אומר להם יותר מהר וביתר קלות ממה שאתה מסכים עם מה שאתה בעצמך אומר. ועל זה נאמר: "מכל תלמידיי השכלתי", שדווקא מהם אתה  לומד בחזרה את מה שבעצמך אמרת להם. הם מביאים לך הוכחות, שׂכל, רגש, ובסופו של דבר אתה מתחיל להבין, להתרגש ולהתפעל ממה שאמרת בעצמך.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 06.06.2014

ידיעות קודמות בנושא:
הכי הרבה לומדים מתלמידים
רוצה להתחבר עם העליון? – תעורר את התחתון
כל העמים במעגל אחד אין סופי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest