דף הבית / המשבר ופתרונו / פצצת המימן של צפון קוריאה 

פצצת המימן של צפון קוריאה 

הערה: כתוצאה מהניסויים של פצצת המימן בצפון קוריאה, התרחשה רעידת אדמה בשטחן של קוריאה ויפן. יפן הודיעה מיד כי היא מטילה סנקציות חריפות נגד צפון קוריאה ובהלה שוררת גם בדרום. צפון קוריאה מצדיקה את מעשיה: "נאט"ו ואמריקה מתאמנות לידינו ואנחנו רוצים להתגונן". השאלה היא לאן זה יוביל את העולם?

תשובתי: העניין המרכזי הוא שהעולם אינו מוכן לעימות ולהתמודדות עם צפון קוריאה. כל עוד העולם לא יהיה מאוחד, הוא לא יוכל לנצח אף רודן. לכל רודן, קטן ככל שיהיה, יש כוח רצון גדול, ואילו כל שאר הרודנים של העולם חלוקים ביניהם, לכל אחד מהם יש בראש תוכניות רק איך לסדר זה את זה ולכן הם לא יוכלו לנצח.

הגענו לשלב בו רק המחשבה היא שמנצחת וכעת היא מפורדת. לכן באותה מידה שהמדינות הגדולות נכנסות לזה, במידה הזאת הן מחלישות את עצמן. כתוצאה מזה, בשלב הנוכחי, אני מאמין שצפון קוריאה היא בלתי מנוצחת. היא תמשיך להתפתח, העם יסבול, אבל יישאר גאה בבדידות הרעבה והאומללה שלו.

פשוט נותנים לאדם רעיון שאותו הוא צריך לחיות, הרעיון הזה הוא בר קיימא כאשר הוא כולל עוד אנשים. אפילו אם אין לו את מה שיש לאחרים, זה לא חשוב, הוא ממלא את הבטן שלו במה שיש והעיקר שיש לו את האווירה בבית. לכל השאר אין כל חשיבות.

ברוסיה לדוגמא, למרות שרבים חיים היום בדירות גדולות ונהדרות, הם נזכרים בנוסטלגיה בישיבה במטבחון קטן עם גיטרה, וודקה ונקניק. כי אם נעלמה הנשמה מתוך החיים, אז מה הטעם בחיים האלה? לכן אנשים היום לא מרוצים ואנחנו רואים כיצד בהדרגה חוזרים ערכים שונים של העולם הסובייטי הישן. מכאן אנחנו יכולים להבין גם את צפון קוריאה – לאנשים יש ממה לקבל משמעות.

העתיד טמון בתוכנית הבריאה, כשהשגת מטרת הטבע, התוכנית שלו ונוסחת ההתפתחות שלו הופכים לדברים עליונים עבור האדם ומבהירים לו איך להתפתח.

הטבע שואף לאיחוד ודוחף לכך גם את האנושות. אם אנחנו נבין את זה ונלך יחד עם התוכנית של הטבע, לא נרגיש שום התמרמרות, לא בדרגות דומם, צומח וחי ולא בדרגת החברה האנושית. רק כך כולם יגיעו למצב שבו הם ידאגו למערכת הקשר הכללית זה עם זה ובתוכה יקבלו הכול. כי החיים מסתדרים דווקא על ידי איחוד ההפכים.

אני מאחל הצלחה לכולנו בזה ושנה טובה!

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 6.1.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest