דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / פעולות פנימיות וההתגלות החיצונית שלהן

פעולות פנימיות וההתגלות החיצונית שלהן

בפרשת השבוע "אחרי מות", מדובר על מה שקורה לאחר מותם של בני אהרן, נדב ואביהו. הם ביצעו חטא גדול, שעל כך הומתו והאדמה בלעה אותם.

אנחנו מבינים, שבתורה מדובר רק על התכונות הפנימיות של האדם שדורשות תיקון הכרחי. ביניהן ישנן תכונות שאותן חותכים ואחר כך אוכלים. ישנם תכונות ורצונות שאותם שורפים, מטביעים, קוברים או חונקים.

במילים אחרות, קיימות אלף אפשרויות במאבק עם הרצונות האגואיסטיים של האדם, שכביכול באות לידי ביטוי בפעולות ובצורות חיצוניות כאלה, שממש נהיה מפחיד. אבל למעשה כל אלה הן פעולות פנימיות שמתגלות בצורה כזאת בחומר.

כמו אהרן, כך גם בניו, אלה הן התכונות הכי פנימיות והנעלות שלנו, מה גם, שבניו של אהרן הם נעלים יותר מאהרן, מפני ש"בן", זו מדרגה הבאה, הגבוהה יותר. לדוגמה, לצידו של רבי שמעון (רשב"י), שכתב את ספר הזוהר, כל הזמן מופיע הבן שלו, אליעזר.

לכן, אם תכונת "רבי שמעון" מדברת על תיקון האדם, אז תכונת "אליעזר", בהיותה המדרגה הבאה, מדברת כבר על תיקון העולם כולו.

אהרן, זוהי המדרגה הגבוהה ביותר של השפעה ואהבה, ולכן הוא נקרא "כוהן". ממנו יוצאים שני ענפים, שני בנים, נדב ואביהו. שני הענפים שמתחברים ביניהם יחד באדם, סבורים שיכולים להעלות קטורת מיוחדת, כלומר לעשות תיקון ולעלות לדרגה הגבוהה ביותר "עם האש שלהם". אבל זה בלתי אפשרי עד לגמר התיקון. לכן התכונה של "נדב ואביהו" שבאדם צריכה להיות מומתת בינתיים, מוסתרת, לא ניתנת לשימוש.

"להיכנס עם האש שלהם" מסמל, שאדם יכול לפעול בעצמו בתכונת ההשפעה, כלומר לקבל על מנת להשפיע, לשתף פעולה באופן הדדי עם "אור החכמה". הוא הופך להיות בעצמו למקרין של האור, אבל אי אפשר לעשות את זה לפני הכניסה לארץ ישראל.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 06.03.2014

ידיעות קודמות בנושא:
סילוק התכונות הלא מתוקנות
השליחות של נדב ואביהו
אם הנעורים היו יודעים…

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest