דף הבית / משבר עולמי / פעולות טרור בצרפת: התנקשות במוסדות

פעולות טרור בצרפת: התנקשות במוסדות

פעולות הטרור האחרונות בצרפת הדגישו בבירור את הבעיה שהקיפה את כל העולם, אבל שמורגשת בצורה חדה במיוחד באירופה. אני מדבר עליה כבר הרבה שנים. אמנם, כל עוד היה מדובר רק על יהודים, אירופה זלזלה בה. ההתקפות על היהודים נראות "מבוססות".

מצד שני, כשזה נוגע למוסדות עצמם של החברה, לעקרונות של הרפובליקה הצרפתית, אז כולם מרגישים שזה נוגע גם להם. זאת הסיבה שמיליוני בני אדם "התעוררו" ויצאו לרחוב.

כי החופש נולד בצרפת בימי המהפכה. חופש הדיבור, חופש הביטוי העצמי, חופש הבחירה, כל אלה הם סימני היכר ומאפיינים של האדם החופשי, יסודות של החברה הצרפתית, שבהם היא מאוד מתגאה.

אמת, חופש, כמו גם כל תופעה בעולם, יכולות להיות דו-משמעיות, לשמחה ולצער. למשל, היא הביאה לכך, שהחלק של האוכלוסייה המוסלמית במדינה, לפי חלק מההערכות, מתקרב ל- 10% מהתושבים, או אפילו כבר עבר את זה.

יחד עם זה, המגזר המוסלמי נהיה יותר ויותר קיצוני ומושך לתוכו גם את ילידי צרפת. חלקם מתאסלמים ואפילו שומרים על קשר עם ארגוני טרור, וחלקם אף הולך למזרח התיכון להילחם עבור דאע"ש.

ולכן טבעי הדבר, שההתקפה על העיתון פגעה באופן רציני באנשים. בליבו של כל צרפתי, לחופש הדיבור, לפי הגדרתו, יש ערך עליון ומונח יסוד של הקיום. בסופו של דבר, המכה הזאת פגעה בליבה של צרפת, בנקודה הרגשית ביותר והמאוד חשובה לעָם.

בוודאי שהם יגנו על חופש הדיבור, ואחרים, להיפך, יקראו להגבלות, שיאפשרו להימנע מלעג על ערכים מסוימים. ובכל זאת, המדינה מזועזעת לא רק ממספר רב של קורבנות, אלא גם מהתנקשות במוסדות שלה.

מתוך תוכנית מס' 25 "כצרור קָנים", 11.01.2015

ידיעות קודמות בנושא:
הקיצוניות האסלאמית: מושכת לב וחסרת רחמים, חלק 2
סוד עשרת השבטים, חלק 2
גרורות הטרור, חלק 1

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest