דף הבית / אקטואליה / פעולות הטרור בבלגיה הן כמו הקדמה

פעולות הטרור בבלגיה הן כמו הקדמה

הערה: באינטרנט פורסם סרטון נוסף של דאעש (המדינה האיסלאמית), שבו אומר אחד המארגנים של הקבוצה ש"עוסקת" באירופה, אבו חניפה אל-בלג'יכי: "הגעתם לסוריה כדי להפגיז אותנו מדי יום, השאלה האם זה הביא לכם תועלת? למרות התקפות יומיומית, המוסלמים חיים כאן באושר, התקפה אחת עליכם, ואתם חיים בפחד".

התייחסותי: הכול תלוי במטרה שלמענה אתה קיים. אם אתה חי למען חלום מסוים והוא העיקר עבורך, ובגללו אתה נמצא במצב לחוץ ונורא, אז בשבילך המצב הזה רצוי. ואם אתה מבין שאתה יכול להשיג את המטרה שלך רק דרך ייסורים, אז אתה מוכן לייסורים, אתה מסכים להם ומאושר להיות בהם.

ל"רומנטיקה" הזו של המדינה האיסלאמית רצים אלפי בני אדם צעירים מכל רחבי העולם, אבל לאחר מכן הכול מתברר כאכזבה, מפני שזה לא מביא כלום פרט לייסורים ללא החלום הנעלה. ואילו הייסורים יחד עם החלום הנעלה רק מאלילים, מטהרים את החלום הזה, עושים אותו נעלה יותר, רומנטי יותר. למשל, בזמן המהפכה, הייסורים הועלו לדרגה של גילוי עליון של מהפכניות ולב בוער, לכן כבר עברנו את כל זה. בכל מקרה זה אותו דבר, האגו מאדיר את עצמו, את הדחפים "הטובים".

לעומת זאת, במידה שאנחנו מתפתחים, האגו שלנו דורש יותר ויותר מילוי, כלומר הצדקה למעשיו, אבל היא לא מתרחשת. לאיסלאמיסטים מצפה אכזבה בהמשך, כיוון שבהדרגה הם רואים שהם אינם יכולים לבנות את עתידם הזוהר על אדמתם, הם לא השיגו את מעמד החליפות שלהם, הם נאבקים כבר עשרות שנים ודבר לא קורה, אין תזוזות. כל זה יתגלה מאוחר יותר, מפני שהאגו גדל ודורש מילוי, הוא דורש רעיונות חדשים והם אינם מתממשים. בעקרון, נראה שדווקא הקריאה לקיצוניות תביא לכך שתישאר קבוצה קטנה של דתיים קיצוניים, וכל השאר יישארו חילוניים.

הערה: לכך תביא המהפכה האיסלאמית? חשבתי להיפך, שירוצו אליהם יותר ויותר רומנטיקנים…

התייחסותי: רומנטיקנים ירוצו, אבל מספרם של הרומנטיקנים הוא אלפים ולא מיליונים. אלו לא כל  מיליארד המוסלמים בעולם הערבי, ואותו מיליארד מוסלמים בעולם הערבי לא מסתכם בהם, מפני שהאגו שלנו גדל, וצריך לקחת בחשבון את הפרמטר הזה. האגו גדל ודרושים יותר ויותר הוכחות הגיוניות מוצקות.

שאלה: האם התוצאה היא שהאיסלאם הקיצוני יביא אותנו אל קו הסיום?

תשובתי: שום דבר אינו קורה לשווא, הכול לטובה.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 28.3.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest