דף הבית / כללי / פסיכולוגיה של התנהגות ההמון

פסיכולוגיה של התנהגות ההמון

photo_rav_gh70_191.jpg

מן העיתונות: מדענים מאוניברסיטת אריזונה, יצרו במחשב דגם של התנהגות המון. תוצאות הניסויים הן:

  1. חילופי מידע לא מילוליים מתפשטים בהמון במהירות גדולה.
  2. מעשה של אדם אחד מסוגל להשפיע על ההמון כולו.
  3. בהמון אנטי חברתי, גם אנשים שומרי חוק מתחילים להפר את החוק, ולהיפך, האינסטינקטים ההרסניים של מפירי החוק נרגעים בחברה בעלת אופי חיובי ורגוע.

התייחסותי: חוכמת הקבלה מסבירה כבר אלפי שנים את חוקי התנהגות היחיד והחברה (סביבה) וגם חוקים אחרים. חוכמת הקבלה גם מסבירה כיצד להשתמש בחוקים אלה בצורה נכונה לרווחת היחיד ולרווחת החברה, מבלי לפגום בחופש הפרט של האדם והתפתחותו ההרמונית. כל זאת כדי לא ליצור סכסוך בין היחיד לחברה, אלא להיפך, כדי להגיע לשיתוף אידיאלי, כשרווחת הפרט שווה לרווחת החברה.

שיתוף זה נשמר בתנאי שחשיבות הפרט שווה לחשיבות הכלל, לפי החוק "פרט וכלל שווים". קיום חוק זה מתאפשר בתנאי שכולם שווים, וכל אחד תלוי באחרים, ובתנאי שכל אחד מכוון לקיום הרצון של כולם ורואה בכך את שליחותו ומקבל מזה מילוי שלם.

במצב כזה אנו קיימים מלכתחילה. המצב הזה נקרא "עולם אין-סוף". עלינו להשתוקק לעלות (מוסרית) ממצבנו הנוכחי, מ"העולם הזה", לרמה של "עולם אין-סוף". השתוקקות זו תעורר עלינו אור (הרגשה) של נתינה ואהבה, אותו האור שימלא אותנו ב"עולם אין-סוף", והוא יתקן אותנו לדרגה של "ואהבת לרעך כמוך".

אין כאן שום דבר שהדעת לא סובלת. הרי גם המדענים מוכיחים, שתחת השפעת הכלל, היחיד יכול לשנות מיידית את תכונותיו. לכן הכול תלוי בהחלטה שלנו ליצור השפעה נכונה על כל אחד מאיתנו. בזה מתבטא חופש הבחירה שלנו.

שיעורים על פי מאמר החרות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest