דף הבית / המשבר ופתרונו / פני התקשורת כפני החברה

פני התקשורת כפני החברה

סימטריה. זה מושג חדש שנולד ומעורר מחלוקת סביב הדיווחים בערוצי התקשורת על המהומות בעת מבצע "שומר החומות". בנוסף לרוחות המלחמה המנשבות סביבנו, מתלקחים גם הוויכוחים הפנימיים בינינו, האשמות הדדיות בהטיה תקשורתית, חוסר אובייקטיביות וא-סימטריה בסיקור האירועים.

גם הציבור מואס לכאורה בגופי התקשורת. כתבים וצלמים מותקפים מילולית ברשתות החברתיות ואפילו סופגים אלימות פיזית ברחובות, אך במחשבה עמוקה יותר, מי בונה את התקשורת אם לא העם? הציבור מחזיק את התקשורת ומקבל ממנה חזרה את שיצר בעצמו, ולכן על אף העוינות ההדדית, הקהל והתקשורת ממשיכים יחד קדימה, מזינים זה את זה.
בכל מקום בעולם התקשורת קשורה בקשרים עבותים להון-שלטון, בוודאי במדינה קטנה כשלנו, אבל גם היחסים הרקובים הללו התפתחו מתוך החברה הישראלית. במקום להקים מדינה ואומה שמבוססת על ערכי היסוד של עם ישראל – אהבת הזולת, אחדות וערבות הדדית, החברה נבנתה ומתקיימת מתוך אגו חסר רסן, ופני התקשורת כפני החברה. ההתנצחויות, העימותים המכוערים ומטחי ההשפלות הדדיות לעיני המצלמה, גרועים יותר מירי הרקטות.
כל ניסיון לשפוט עם מי הצדק, מה סימטרי ומה לא ומי יותר טוב ממי, מיותר ורק מוסיף שמן למדורה. לאף צד בוויכוח אין נגיעה בשבריר של אמת, ולכן אל לנו ללכת שולל אחרי מילים שנונות ולצלול עימם לתוך הרפש.
עלינו להקים מערכת חדשה מיסודה, לא יצור כלאיים של גופי התקשורת הקיימים שיהיה מאוס ובזוי כפליים אלא מערכת קשר ושיח שונים במהותם. מערכת כזאת תתקיים ותפעל אך ורק מתוך מטרה אחת: לאחד את הלבבות, להביא חיבור, חיבוק, קשר חם ואהבה בין בני אדם. מתוך המטרה הנעלה הזו אפשר יהיה לקרוא ולפרש נכון את מפת החיים, לברר לאן צועדת החברה האנושית כחלק ממערכת הטבע שאנו חיים בה, ולפי אילו עקרונות עלינו לחיות כדי להגיע לקיום בטוח וטוב.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest