דף הבית / חכמת הקבלה / פרשת השבוע / פני המנהיג כפני העם

פני המנהיג כפני העם

הערה: ברוחניות, משה הוא הראש והעם הוא הגוף. למה תפקידו של משה הוא לצרף את העם אליו? ואם מדברים על מנהיג אמיתי, אז זוהי עבודה קשה ביותר, מלאה בכאב, דם ודמעות.

תשובתי: בעולם אגואיסטי הכול מתרחש אחרת לגמרי: מנהיג מעדיף שלטון וכסף. אבל בתנועה אל המטרה זה נראה אחרת. קרא את ספר תהילים של דוד המלך, בו הוא משבח את הבורא או שכותב על אפסיות עצמו. זוהי גישה שונה לחלוטין. דוד המלך עסוק מהבוקר ועד הערב רק בתיקון העם שלו, ובהתקרבותו יותר ויותר להשפעה ואהבה. הוא המארגן הראשי של העם, כאחד ויחיד, אלטרואיסטי ושלם. התפקיד שלו הוא ללכד את כל המסה למשפחה אחת. זוהי עבודה עבור כל השרים, עבור כל המערכות המדיניות, דאגה איך לנהל מאסה אדירה של העם, כדי שבסופו של דבר הם יתקרבו וירגישו את עצמם כאחד שלם כללי.

הוא האחראי מול הכוח העליון, מול הבורא. איזה מתח פנימי צריך להיות כאן, משמעת עצמית פנימית כדי להקדיש לזה כל רגע בחיים, מבלי להרפות?! לא יאמן. זוהי עבודה מאוד טובענית ורצינית על עצמו, כי כאן צריך לקחת בחשבון הכול: איך אתה ישֵן, אוכל, מתלבש, מדבר, מה אתה עושה, איפה נמצא הראש שלך בכל רגע. יחד עם זאת, הראש צריך להיות כל הזמן במצב של עלייה. כמו שמתקתק השעון: עוד שנייה ועוד שנייה, עוד ועוד, כך גם בתוכו זה צריך כל הזמן לתקתק.

אם נשאל אדם מהעולם שלנו, האם הוא מוכן להיות כזה מנהיג, הוא יענה: "לא, זה כזה גובה והתחייבות. אני אפילו לא יכול להתקרב אליהם". לכן בעבר המנהיגים בישראל מונו על ידי הבורא או נביא, כלומר היו בכזאת דרגה שהם לא היו שייכים לעצמם בכלום. והיום הכול התהפך לגמרי: שחיתות, תאוות בצע, העיקר לבנות לעצמך וילה או לקבל איזה אי. בזה הבורא מראה לעם שהכול נגמר, צריך לעבוד על עצמנו, מפני שהמנהיגים שצומחים היום מתוך ההמון, לא יכולים להיות אחרים. יוצא, שההמונים הם אלו שצריכים להשתנות, שייקחו על עצמם התחייבות של שינוי מוסרי, אחרת לא ייצא שום דבר והמנהיגים העתידיים יהיו הרבה יותר גרועים מהנוכחיים. 

כשאנו נזכרים במנהיגים שהיו לפני 50 שנה, אנחנו אומרים שהם היו אידאליסטים. כך זה נראה לנו אז, אבל בעצם הם היו בעלי אותם אידיאלים אגואיסטיים. אבל אז בכל זאת שרר העקרון של "טוב למות בעד ארצנו", ואילו היום שוררים רק חשבונות, כל השאר לא חשוב. עכשיו העם מתחיל לאט לאט להבין שהוא נמצא במבוי אידיאולוגי סתום, וצריך לעשות משהו. כמה שלא נחליף בובות על חוט בממשלה, במשטרה, בתחום המשפט, הם תמיד יהיו הכי אגואיסטיים. לכן העם צריך להשתנות בעצמו, רק באופן כזה הוא יוכל לשנות את הסביבה שלו, שלגמרי מיצתה את עצמה.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "סודות הספר הנצחי", 27.5.2015

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest